رایزنی های فشرده سران اتحادیه اروپا پس از شوک همه پرسی یونان

سران اتحادیه اروپا امروز رایزنی های فشرده ای را پس از رأی منفی یونانی ها در همه پرسی این کشور انجام می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سران اتحادیه اروپا امروز رایزنی های فشرده ای را برای بررسی بازتاب مخالفت آشکار یونانی ها با طرح پیشنهادی طلبکاران در همه پرسی روز گذشته انجام خواهند داد.

پس از رأی منفی 61.31 درصدی یونانی ها در همه پرسی روز گذشته، پیچیدگی های مسأله باقی ماندن یونان در حوزه یورو افزایش یافته است.  به نظر می رسد آلمان از یکسو و فرانسه و ایتالیا از سوی دیگر بر سر چگونگی پاسخ به نتیجه همه پرسی یونان توافق نظر ندارند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته بر لزوم احترام به رأی یونانی ها تأکید کردند و خواستار برگزاری نشست سران حوزه یورو در روز سه شنبه در بروکسل شدند.

"سیگمار گابریل،" وزیر اقتصاد آلمان روز گذشته گفت: تصور برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان سران اروپا و آتن پس از مخالفت بیشتر یونانی ها با طرح پیشنهادی طلبکاران دشوار به نظر می رسد.

گابریل در مصاحبه با روزنامه "تاگ اشپیگل" آلمان که امروز منتشر شد اعلام کرد "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان آخرین پل ارتباطی میان کشورش و اروپا را قطع کرد. همچنین "یرون دایسل بلوم،" رئیس گروه وزیران دارایی حوزه یورو اعلام کرد رأی منفی یونانی ها در همه پرسی برای آینده این کشور بسیار تأسف بار است.

همچنین "الکسی لیخاچف،" معاون وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد نمی توان مسأله ای را که اتفاق افتاده و گامی به سوی خروج از حوزه یورو است درک کرد. سیپراس، نخست وزیر یونان به شهروندان این کشور گفته است نتیجه همه پرسی به معنای بریدن از اروپا نبوده، بلکه به عکس قدرت دولتش را برای مذاکره تقویت خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار