ملاوردی مطرح کرد:

لایحه بیمه زنان خانوار در نوبت رسیدگی کمیسیون اجتماعی دولت

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لایحه بیمه زنان خانوار در نوبت رسیدگی کمیسیون اجتماعی دولت قرار گرفته و نظرات دستگاه ها هم اخذ شده است.

لایحه بیمه زنان خانوار در نوبت رسیدگی کمیسیون اجتماعی دولتبه گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری مجازی که با حضور اصحاب رسانه در شبکه مجازی تلگرام برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت بیمه زنان خانه دار اظهار کرد: لايحه ای كه معاونت ارائه داده در نوبت رسيدگی در كميسيون اجتماعی دولت است و نظرات دستگاهها هم اخذ شده است ضمن اینکه اين بيمه با مشاركت دولت اجرا می شود بخشی از حق بيمه را دولت می پردازد كه به دليل بار مالی و توجيه اقتصادی نداشتن آن و اينكه زنان خانه دار جزو گروههايی هستند كه كارفرمای خاصی ندارند به اجرا در نيامده است، البته همزمان سازمان تامين اجتماعی در حال بررسی بيمه های چند لايه است.

ملاوردی به طرح ازدواج پایدار اشاره و تاکید کرد: در اين زمينه معاونت يكی از نهادهای است كه در چارچوب جايگاه ستادی بايد وظايفی را انجام دهد با بررسی و آسيب شناسی اسناد مصوب ستاد ملی زن و خانواده به برنامه عملی رسيديم كه همزمان شد با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به اين موضوع و فعلا در آن قالب حركت مي كنيم،ضمن اینکه دبيرخانه شورا در خال بررسی برنامه عمل كاهش و كنترل طلاق است كه معاونت هم مشاركت دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به موضوع کودکان کار اشاره و تصریح کرد: در مورد كودكان درگير اعتياد آمار دقيقی وجود ندارد ما گزارشهايی را كه دريافت می كنيم جمع بندی و خدمت رييس جمهور ارائه می دهيم كه بنا به تشخيص ايشان ارجاع می شود جهت پيگيري
با دستگاه ذيربط كه وزارت رفاه است هم جلساتی داريم و عضو مرجع ملی خقوق كودك و در آن چارچوب موضوع را مطرح و پيگيری می كنيم.

وی با بیان اینکه مهمترين چالش از نظر ما عدم اعتماد و باور به توان و ظرفيت زنان در كشور است گفت: این موضوع تاثير خود را بر همه مناسبات و تصميمات و سياستها مي گذارد به عبارت ديگر هنوز عزم و اراده ملي را در بهره مندی از توان نيمي از سرمايه انساني در برنامه ها مشاهده نمي كنيم.

ملاوردی از سامانه پیامکی 101سخن گفت و یادآور شد: اين سامانه پيامكی جهت دريافت مطالبات و دسته بندی كردن آن و لحاظ آن در برنامه ريزي ها راه اندازي شده است و استقبال خوبی از آن شده هنوز نظرات دريافتی بررسي نشده است که اميدوار هستيم با اين سامانه تعامل مثبتی با بدنه جامعه و دريافت به روز نظرات داشته باشيم و در مراحل بعدي قرار است پيشنهادات و ايده هاي جديد را هم دريافت و استفاده لازم را ببريم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جنهوری همچنین گفت: تلاشمان اين است قدمهايي براي افزايش تعداد زنان در مجلس برداشته شود كه مكاتبه اي با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام داشتيم براي لحاظ در سياستهاي كلي انتخابات از طرف ديگر احزاب و تشكلها نقش مهمی در اين زمينه ايفا مي كنند كه در شرايط حاضر انتظار مي رود كمك كنند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی زنان در سکونتگاههای غیررسمی گفت: با وزارت راه كميته مشتركی تشكيل شده كه برنامه هاي اجرايی را بررسي می كند.

ملاوردی درباره سهميه زنان در آزمون استخدامی دولت یادآور شد:كماكان پيگير هستيم دستور معاون اول را هم گرفته ايم حرف سازمان برنامه اين است كه بر اساس نيازهای اعلام شده توسط ١٣دستگاه عمل كرده است مثلا سال قبل مامور تشخيص مالياتي بيشتر خانم برداشتند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص افزایش آمار معتادین زن و آسیب های ناشی از آن تاکید کرد: هر كدام از آسيبهايی كه زنان در معرض آن قرار دارند يا قربانی آن شده اند متوليان قدری با اعتبارات و امكانات آنچنانی دارند و كاری كه معاونت برعهده دارد هماهنگي لازم و مديريت ظرفيتهای موجود است كه در اين دو سال در چند استان اقداماتی داشتيم و در دو سال باقيمانده از دولت يازدهم چند طرح ملی را در موضوعات اولويت دار پی می گيريم كه يكی از آنها موضوع مورد بحث است.

وی با اشاره به فعالیت زنان ایرانی در عرصه های بین المللی گفت: توسعه تعاملات بين المللي يكی از ماموريت های ماست كه در چارچوب سياست خارجی دولت شتاب گرفته است، چنانچه شركت فعال در مجامع بين المللي و منطقه ای ،انجام ديدارها و ملاقاتهای دو جانبه و انجام مصاحبه ها و گفتگو با رسانه های بين المللی و... نمونه ای از آن و يكی از دستاوردها عضويت ايران در هيات اجرايی نهاد زنان ملل متحد است.

ملاوردی در خصوص هجمه به معاونت زنان و انتقاد زنان مجلس به عملكرد معاونت زنان گفت:من اين هجمه ها را طبيعی مي بينم چرا که در اين دو سال اصولا هر قدمی كه برداشته ايم برخي با چشم بسته حمله كرده اند و طوري وانمود می كنند كه تاكنون هيچ حركت مثبتی نبوده و قرار نيست باشد من اين را نشانه تاثيرگذاری اقدامات معاونت می بينم و به قول معروف به قطاری كه در حال حرکت است سنگ مي زنند نه قطاری كه در ايستگاه توقف كرده است.

وی در مورد افزايش مشاركت سياسی و اجتماعی زنان تصریح کرد: ما به دنبال تحقق عدالت جنسيتی و فراتر از آن انصاف جنسيتی هستيم و اينكه تعادل لازم در جنبه های مختلف زندگی زنان را نتيجه دهد كه حاصل آن توسعه متوازن در سطح كليی خواهد بود اصولا كشور ما از توسعه نامتوازن در همه ابعاد آن رنج مي برد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: در مورد پيگيريهای بعد از بازديد از زندان زنان يا بند نسوان برخی زندانها كه در سفرهای استانی هم گنجانده ايم بايد بگويم ايجاد مهد كودك در زندانها و توانمند سازی و حرفه آموزی زنان زندانی و خانواده های زندانيان و هم چنين سرپناه بعد از آزادی از حبس در دستور كار معاونت قرار دارد.

وی درباره برنامه ها و نقش زنان پس از تحريم برنامه ای، گفت:ما به دوران پسا تحريم خيلی دلبسته ايم چون بسياری از پيشنهادات و طرحهايی كه ارائه مي دهيم به دليل بار مالی در اولويت قرار نميگيرد اميدواريم با رونق اقتصادی پس از لغو تحريمها و خروج كامل از ركود بسیاری از برنامه زنينه تحقق پيدا كند البته واقع بينانه اگر نگاه كنيم نبايد انتظارات را دامن بزنيم چون زمان كافی برای تطبيق دادن خودمان با شرايط جديد را بايد داشته باشيم.

ملاوردی در پایان یادآور شد:يكي از وظايف ما ارتقای تواناييهای زنان مدير و بطوركلي توانمند سازی زنان است كه شناسايی زنان توانمند و تشكيل بانك جامع اطلاعاتي آنها و معرفی آنها جهت تصدی مناسب را پيگيری مي كنيم و از طرف ديگر در حال طراحي دوره هايی هستيم كه مهارتهای علمی و عملی زنان را در اين خصوص ارتقا دهيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۴
تو را به خدا زودتر این را عملیاتی کنید تا این قدر زنان و دختران ما به دنبال چندر غاز پول به کارهایی که فقط پز دارد رو نیاورند زن را در خانه برایش ارزش قایل شوید
آخرین اخبار