کاوش زیر دریایی محرمانه ناسا در اعماق آب + تصاویر

سازمان ناسا در یک آزمایش عملی روبات زیر‌دریایی خود را برای شکار موجودات فضایی اینبار در اعماق آبهای سیاره زمین به حرکت و تکاپو درآورده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است که زیر‌دریایی فضایی این سازمان به نام Buoyant Rover به اختصار (BruIR) که برای کشف حیات بیگانه در آبهای قمر اروپای سیاره مریخ ساخته شده است در گام اول قرار است در یک آکواریوم بزرگ در لس‌آنجلس، این زیر‌دریایی قرار است توسط یک سفینه فضایی به سمت مشتری ارسال شود.


 به گفته سازندگان، این زیر‌دریایی قادر خواهد‌ بود تا عمق 100 کیلومتری را در اقیانوس مایع قمر اروپا به شنا و تفحص بپردازد.

کارشناسان همچنین امیدوار هستند از این زیر‌دریایی برای انجام تحقیقات در قطبین شمال و جنوب نیز استفاده شود.


در حال حاضر این زیر‌دریایی نارنجی رنگ در یک مخزن 188 هزار گالنی از آب قرار داده شده است.
بدنه این زیر‌دریایی در حدود 7 و 3 دهم متر طول دارد و گروه‌هایی از غواصان وضعیت حرکت آن را در آکواریوم بررسی می‌کنند.

در عین حال پژوهشگران ناسا اعلام کره‌اند که نسخه جدیدی از این زیر‌دریایی با بدنه ضخیم‌تر برای تفحص در اعماق 200 متری اقیانوس را طراحی کرده‌اند.


هدف اصلی از ساخت این زیر‌دریایی که کار ساخت آن از سال 2012 آغاز شده است، بررسی حیات در اقیانوس‌های مایع در منظومه شمسی است.

علاوه بر ساخت زیر‌دریایی فضایی ناسا طرح‌های مشابهی مانند روبات به شکل مارماهی برای شنا در اقیانوس‌های سیارات دیگر را نیز در دست اجرا دارد که حتی انرژی و سوخت موردنیاز خود را از طریق انرژی الکترو‌مغناطیس موجود در سیاره تامین خواهد‌ کرد.

این زیر‌دریایی روبوتیک حتی قادر به نمونه‌برداری و آنالیز شیء و نمونه برداری شده و ارسال داده برای مرکز و فرماندهی نیز است.

کارشناسان در حال حاضر این روبات را از نقطه‌نظر کارایی در عمق تاریک آب، تحمل فشار آب و ضدآب بودن تجهیزات داخلی بررسی می‌کنند.



انتهای پیام/
برچسب ها: ناسا ، زیردریایی ، اقیانوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار