اد رویس: تحریم‌های ایران نباید به زودی لغو شود

سناتور جمهوریخواه خواستار آن شد که تحریم های ایران پیش از راستی آزمایی لغو نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ؛ «اد رویس» سناتور جمهوریخواه در گفتگو با سی ان ان مدعی شد:« نباید تحریم های ایران خیلی زود و پیش از راستی آزمایی ایران لغو شود؛ زیرا توافقی که ایرانی ها خواستار آن هستند توافقی است که کره شمالی در سال 1994 در قالب توافق چارچوب به دست آورد.»

رویس در ادامه مدعی شد: اگر بر اساس توافق، بازرسان بین المللی نتوانند هر زمان از هر مکانی که می خواهند بازرسی کنند، ایران می تواند آنچه را که بدنبال آن است یعنی بمب هسته ای را به دست آورد.

وی اضافه کرد:این توافق در دراز مدت به نفع منطقه نیست، زیرا اگر قرار باشد به توافقی مشابه آنچه با کره شمالی امضا کردیم دست یابیم، کشورهای منطقه ترکیه، چه عربستان یا مصر می دانند که این فرصت برایشان ایجاد شده است که آنها نیز به سلاح هسته ای دست یابند و آن را برای خود یک ضرورت می دانند. 

وی همچنین گفت: توصیه من به دولت آمریکا این است که در موضع خود بسیار محکم بایستد و به توافقی که شامل دسترسی به سایت های نظامی ایران باشد، دست یابد. 

رویس همچنین اعلام کرد:  مسئله دیگری که باید به آن توجه شود این است که نباید تحریم های ایران از پیش لغو شود آمریکا پیشتر شمار زیادی از تحریم های ایران را لغو کرده و به این دلیل است که ایران فشار زیادی بر خود احساس نمی کند.»

وی همچنین مدعی شد:« اگر تحریم های ایران از پیش لغو شود آنها از پول زیادی برای ایجاد مشکل برخوردار خواهند بود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار