لرستان؛

ایجاد بوستان تولد درخرم‌آباد

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان از ایجاد بوستان تولد در شهر خرم‌آباد برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ میردریکوندی گفت: طرح تفاهم‌نامه بین شهرداری خرم‌آباد و اداره‌کل ثبت‌احوال لرستان با عنوان ایجاد بوستان تولد در شهر خرم‌آباد به تصویب رسید.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه اداره ثبت‌احوال باید لیست متولدین نوزادان را به شهرداری ارسال کند و شهرداری خرم‌آباد نیز موظف است، به ازای تولد هر نوزاد یک نهال غرص کند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان کرد: شهرداری بعد از کاشتن نهال پلاک مشخصات نوزاد متولد شده را به گردن نهال می‌بندد.

هدف از این کار فرهنگی ایجاد عوامل انگیزشی برای افزایش جمعیت است.

میردریکوندی عنوان کرد: از طریق پست یک کارت پستال با امضای شهردار خرم‌آباد و مدیرکل ثبت‌احوال استان به مناسبت تبریک تولد نوزاد تازه به دنیا آمده به آدرس درج شده در فرم ثبت شناسنامه ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان تصریح کرد: والدین می‌توانند به آدرس نهال کاشته شده که در کارت پستال نوشته شده است، بروند و به عنوان مالک هویتی آن در صورت عدم رسیدگی به نهال فرزندشان تذکرات لازم را در جهت انجام اصلاحات لازم به شهرداری و اداره ثبت‌احوال بدهند.

وی ادامه داد: این باغ دو هکتاری در ابتدای ورودی شهر خرم‌آباد و در مسیر جاده خرم‌آباد‌ ـ بروجرد قرار دارد و برای دختران از نهال‌های سرو و ناز و برای پسران از نهال‌های خشوی استفاده می‌کنند.

میردریکوندی با اشاره به تصویب طرح بوستان تولد در خرم‎آباد با تابلوی مشترک شهرداری و اداره‌کل ثبت‌احوال استان گفت: این طرح در فرمانداری خرم‌آباد تصویب شده است و به زودی اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: بوستان ، تولد ، نوزاد ، نهال ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.