آتشی: ما در حد آفریقا هم نیستیم

کارشناس بسکتبال کشورمان ضمن ابراز خرسندی از مقام چهاردهمی ایران گفت: ما هنوز با آفریقا هم فاصله زیادی داریم.

آتشی: ما در حد آفریقا هم نیستیمبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی بسکتبال جوانان زیر 19 سال برای چهارمین حضور خود در مسابقات جام جهانی بسکتبال یونان موفق به کسب مقام چهاردهم در بین 16 تیم برتر جهان شد.

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال در این خصوص در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حضور در جام جهانی بسکتبال فرصتی برای جوانان زیر 19 سال جهت کسب تجربیات بود.

تیم جوانان برای چهارمین مرحله در جام جهانی حضور داشت که باید از این فرصت به منظور توسعه، آموزش، تأمین و زیربنای بسکتبال استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: تیم اعزامی و کادر فنی دورلو، عماری، قاسمی زحمت زیادی کشیدند و کار گروهی آنها قابل تحسین است با وجود تمرینات مرتب برگزاری و اردوهای خوب به نسبت امکاناتی که در اختیار تیم اعزامی بود، توقع بیشتری از آنها نمی‌رفت همین عنوان هم قابل تحسین است.

اگر مقداری برنامه‌ها مدون‌تر بود و به بازی‌های تدارکاتی تیم توجه بیشتری می‌شد و هماهنگ‌تر عمل می‌کردند نتیجه بهتری حاصل می‌شد، هرچند به عقیده من کسب این جایگاه با دوره قبل تفاوت زیادی نداشت.

کارشناس بسکتبال تصریح کرد: ما باید به موقعیت‌های زمانی توجه ویژه داشته باشیم چرا که آنها در بالاترین مسابقه‌ جهانی مبارزه داشتند، نتیجه خوب نیست، اما بد هم نبود و در این شرایط قابل قبول است.

بسکتبال ایران با اروپا، آمریکا، اقیانوسیه فاصله زیادی دارد، حتی با آفریقا هم قابل مقایسه نیستیم.

تیم چین مسابقات مقدماتی آسیا را با اختلاف زیادی برد، اما در این دوره رقابت‌ها ملی‌پوشان کشورمان موفق به شکست این تیم شدند که بسیار امیدوار کننده بود.

آتشی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید از حضور در مسابقات جام جهانی درس بگیریم و به مسائل و امکانات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، پایگاه‌های علمی، استعدادیابی، نظارت، استفاده از مربیان متخصص بها دهیم.

از اینکه نام ایران در بین 16 تیم جهان نمایان شد و دیگر کشورها بسکتبال ایران را شناختند بسیار حائز اهمیت است، باید توجه به مسائل فنی، تخصصی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری، خلاق بودن نیروهای برجسته و تقویت استان‌ها در اولویت کار قرار دهیم.

بسکتبالیست‌های تیم ایران، سفیران بسکتبال کشورمان بودند و پس از بازگشت باید در سطح استان‌ها و باشگاه‌ها با توجه به کسب تجربیات خوب به خوبی عمل کنند.

یوسف‌وند یکی از بازیکنان خوبی بود که تیم بسکتبال را ترقی داد هرچند توقع کسب مدال را در این آوردگاه نداشتیم اما به هر حال زمان زیادی احتیاج داریم تا در جایگاه خوب قرار گیریم.

وی یادآور شد: باید بسکتبال جوانان را در سطح استانی تقویت کنیم و ارتقاء دهیم چرا که این مسابقات و دو سال برگزار می‌شود و باید در آینده شاهد رشد و نتایج خوبی در جوانان بسکتبال باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.