حجت الاسلام قهرمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله داعش به اسرائیل توطئه صهیونیستی است/داعش نسخه به روز شده خوارج

معاون آموزش و تربیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع گفت: داعش امتداد خط فکری جریان خوارج است که قرائتهای غلط از دین مبین اسلام و اقدامات تروریستی وجه مشترک هر دوی آنها می‌باشد.حمله موشکی داعش به اسرائیل توطئه رزیم صهیونیستی است.

داعش نسخه به روز شده خوارج است/حمله داعش به اسرائیل توطئه خود صهیونیست‌هاستحجت الاسلام و المسلمین "مهدی قهرمانی" معاون آموزش و تربیت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با نگاهی به عملکرد جریانات تکفیری مثل داعش و جبهة‌النصره در می‌یابیم که شباهتهای بسیاری بین آنها و خوارج در زمان امیرالمومنین(ع) است.

وی به برخی از این خصوصیات اشاره کرد و افزود: عمل به ظاهر اسلام و عدم توجه به عمق مبانی شریعت،قشری‌گری از ویژگی‌های خوارج بود.

وی جمود و خشونت دور بودن از عقل قتل و آدم‌کشی را از دیگر ویژگی‌های جریان منحرف خوارج دانست وخاطر نشان:  با نگاهی به عملکرد گروه‌هایی مثل داعش درمی‌یابیم که رفتار این تروریست‌های تکفیری دقیقا مثل فرقه ظاله خوارج است و در واقع می‌توان داعش را نسخه به روز شده واماندگان جریان صفین یعنی همان خوارج نامید.

**خوارج نماینده امپراطوری سبز اموی،داعش نمایندگان استکبار جهانی

معاون عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: همان گونه که بزرگان خوارج مانند اشعث بن قیس نماینده و ستون پنجم امپراطوری سبز معاویه در میان حکومت اسلامی امام علی‌(ع) بودند جریانهای تروریستی داعشی هم مولود خبیثه جریان استکبار یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی در بین امت اسلامی هستند.

** مقابله با جریانات شیعی مثل حزب‌الله باب هانه طرفداری از اهل سنت

قهرمانی در ادامه عنوان داشت: هدف از تشکیل گروه‌های مثل داعش که در بستر وهابیت توسط استعمار به وجود آمدند آن بود تا به بهانه علم کردن گروهی با پرچم  ظاهری طرفداری از اهل سنت در مقابل جریانات خالص مقاومت مانند حزب‌الله ایجاد کنند چرا که گروه‌های مقاومتی مثل حزب الله درمقابل جریان استکباری رژیم صهیونیستی علم مقاومت را به دست گرفته‌اند.

وی با اشاره به حمله اخیر گروه تروریستی داعش به سرزمین‌های اشغالی گفت: این یک امر طراحی شده توسط خود صهیونیست‌ها بود چرا که اساسا این گروه‌ها با حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل روی پا هستند و صرفا هدفشان از این کار یک ظاهر‌سازی برای ان بود که نشان دهند اسرائیل در مقابل این گروه‌های تکفیری قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار