افزایش بودجه نظامی فیلیپین برای مقابله با تحرکات چین

فیلیپین قصد دارد برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین در دریای چین جنوبی بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دولت فیلیپین قصد دارد در 13 سال آینده بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

یکی از مقامات نیروی هوایی فیلیپین در گفتگو با رویترز دلیل اتخاذ این تصمیم را مقابله با آنچه کشورش «ماجراجویی چین» در «دریای جنوبی چین» می‌خواند بیان کرد. این کشور قرار است بیش از 20 میلیارد دلار برای نوسازی نیروهای خود هزینه کند. 

 به گفته «رائول دل روساریو،» ژنرال ارشد فیلیپین، بودجه تخصیص یافته صرف نصب رادار و حسگر‌ و همچنین خرید زیردریایی، ناوچه جنگی، جنگنده، هواپیماهای نظارتی و سامانه‌های موشکی خواهد شد. دل روساریو که در گذشته خلبان هواپیماهای جنگنده بوده اظهار کرد: «ما به طور شبانه‌روزی بر «دریای جنوبی چین» و رویدادهای این منطقه مورد مناقشه نظارت خواهیم کرد و قادر به پاسخگویی سریع به همه تهدیدات در ناحیه انحصاری اقتصادی خود خواهیم بود.» 

 اوایل تیرماه سال جاری نیروی دریایی فیلیپین با همراهی نیروهای آمریکا و ژاپن تمرین‌های مشترکی را در یکی از جزایر فیلیپین نزدیک مجمع‌الجزایر مورد مناقشه «اسپرتلی» واقع در «دریای جنوبی چین» برگزار کردند. چین ادعا می‌کند بخش اعظمی از دریای جنوبی چین به این کشور تعلق دارد و تاکنون 7 پایگاه در اسپرتلی ایجاد کرده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار