مدیر کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران خبر داد:

نیاز به اعتبارات بیشتر برای افزایش سطح رفاهی/اولویت بندی در ارائه خوابگاه‌ها

مدیر کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران گفت: برای افزایش سطح رفاهی خوابگاه‌های دانشجویی حداقل نیاز به اعتباراتی دو برابر اعتبارات حاضر داریم.

مجید حمزه لو مدیر کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاراندر خصوص اقدامات انجام شده رفاهی برای دانشجویان این دانشگاه گفت: در طی 9 ماه گذشته فعالیت‌های شایان توجهی برای بهبود سطح رفاهی دانشجویان خوابگاهی انجام شده است، از جمله‌ی این اقدامات می‌توان به بهسازی خطوط اینترنت وایرلس خوابگاه‌های چمران، فاطمیه و کوی دانشگاه پسران اشاره کرد. این دستگاهها از برندهای معتبر دنیا می‌باشد و تاکنون در حال نصب و تجهیز این امکانات می‌باشند.

اقدامات بنیادی رفاهی خوابگاه‌ها
حمزه لو از انجام اقدامات بسیار دیگری در این زمینه خبر داد و افزود: از اقدامات بسیار اساسی و کاربردی دیگر برای دانشجویان مسئله غذای تابستانی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است چراکه برخی از این دانشجویان در دوران تابستان برای انجام کارهای پژوهشی در خوابگاه می‌ماند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی هم از نکات مهم است که به این موارد هم توجه بسزایی شده است و از برنامه‌های دانشگاه این است که در تمامی خوابگاه‌ها این امکانات رفاهی برقرار شود.توجه به فضای سبز خوابگاه‌ها هم با همکاری شهرداری در حال انجام است و همچنین اقداماتی برای مدیریت پسماند خوابگاهها در حال تکمیل است.

تسهیلات خوابگاهی برای دانشجویان کارشناسی
حمزه لو در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان خوابگاهی دوره کارشناسی گفت: برای این دانشجویان هم تسهیلاتی ارائه شده تا درصورت ادامه اقامت در محیط خوابگاه در ایام تابستان که می‌تواند به دلیل واحدهای درسی و کارهای پژوهشی باشد با ارائه نامه‌ای از سوی دانشکده مربوطه، اقامت آنها انجام شود.

اولویت بندی در ارائه خوابگاهها
وی در خصوص اختصاص زمان و اولویت برای دریافت خوابگاههای دانشجویی گفت: برنامه‌ی ما بر این است که اولویت اخذ خوابگاه‌ها اول به دانشجویان دختر روزانه، سپس دانشجویان پسر روزانه، بعد از آن دانشجویان دختر شبانه باشد و در صورت وجود فضای کافی اسکان دانشجویان پسر شبانه انجام شود.

برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان
مدیر کل خوابگاه‌ها از برپایی کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظیر کلاس زبان، برخی از نرم افزارها، کارهای دستی و مواردی از این قبیل با ارائه مدرک معتبر برای دانشجویان خبر داد.

وی در پایان از ارائه خدمات جدیدی در سطح خوابگاه‌های کشور اطلاع داد، این طرح جدید ایجاد درمانگاه در محوطه خوابگاه است که این کار در کوی فاطمیه انجام می‌شود.

همچنین وی یادآور شد:برای اینکه برنامه‌های خوابگاه‌ها با کیفیت بیشتری انجام شود، حداقل نیاز است این اعتبارات دو برابر شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار