اصفهان؛

کاشان دیار نخستین ها به مجمع جهانی شهرهای اسلامی پیوست

شهرداری شهر تاریخی و گردشگری کاشان به قدمت هفت هزار به مجمع جهانی شهرهای اسلامی پیوست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران گفت:تبریز، کرج، قم، قزوین، تهران، کاشان، بغداد، دوحه، دوبی، مسقط، آنکارا و استانبول از جمله شهرهای مهم مجمع جهانی شهرهای اسلامی هستند.

محمد علی فرجی، افزود: مجمع جهانی شهرهای اسلامی بر مبنای هویت و ارزش های مشترک ایجاد شده و فاصله میان معیارهای سکونت های اسلامی درراستای ترویج ارزش های و توسعه رویکردهای حق مدار در سکونت های انسانی در اسلام تشکیل شده است.

وی از افتتاح دبیرخانه دائمی "خانه" در شهرهای اسلامی در کاشان صورت تصویب خبر داد و گفت:در صورت تصویب این دبیرخانه در خانه ملل شهرستان کاشان افتتاح می شود.

به گفته وی، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه امسال به همراه وی در نشست شهرداران مجمع جهانی شهرهای اسلامی حضور پیدا می کنند و وی به عنوان سخنران جایگاه و ویژگی های تاریخی و گردشگری کاشان را تشریح می کند.

مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، برگزاری اجلاس شهرداری های آسیایی به میزبانی تهران و قزوین را یادآورشد و گفت:وی نیز به عنوان سخنران در این اجلاس انتخاب شده است.

فرجی در ادامه از برگزاری دومین جشنواره ملی نعنا با هدف رونق اقتصادی و گردشگری کاشان در نیمه دوم شهریور ماه امسال خبر داد و گفت:این جشنواره با همکاری اداره جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های مردم نهاد شهرستان برگزار می شود.

وی، طراحی، ساخت و المان نعنای فین کاشان برای این جشنواره را خاطرنشان کرد و گفت:130 هکتار سطح زیر کشت نعنا در منطقه فین کاشان به عنوان یکی از مناطق نعناخیز مرغوب معرفی شده است.

به گفته وی،شناسایی این گیاه معطر، خوش طعم و دارویی در پیشگیری از اختلالات سو هاضمه هضم به واسطه افزایش ترشح صفرا، کاهش ترشح اسید معده، کاهش تجمع گاز در روده و شل کردن عضلات صاف جدار روده و معرفی بیشتر منطقه فین از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در پایان تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره عکس با عنوان " زشت و زیبای شهر "، با محوریت کاهش معضلات شهری و افزایش سطح فرهنگ شهر نشینی تا 15 شهریورماه گفت:مراسم اختتامیه و اعلام برندگان این جشنواره همزمان با آخرین هفته جشنواره "شهر خوب، شهروند خوب" در بام شهر کاشان برگزار می شود. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.