همراه با مذاکرات وین/311

تصمیم سخت برای آمریکا؛ آیا برای فرار زیر میز مذاکره خواهند زد؟

هر کدام از اعضای 1+5 تاثیر و قش خاصی بر روند مذاکرات دارند و با رصد مذاکرات کنونی در وین می‌بینیم متاسفانه امریکا نقش و محوری را دنبال می کند که تاثیرش تنها پیچ خوردن روند مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران جوان از وین، هر کدام از اعضای 1+5 تاثیر و قش خاصی بر روند مذاکرات دارند و با رصد مذاکرات کنونی در وین می‌بینیم متاسفانه امریکا نقش و محوری را دنبال می کند که تاثیرش تنها پیچ خوردن روند مذاکرات است.

تصمیم سخت برای آمریکا؛ آیا برای فرار زیر میز مذاکره خواهند زد؟

اکنون امریکایی ها باید تصمیم سختی بگیرند شاید برای فرار از این تصمیم صحنه بازی را تاحدی بهم و به قولی زیر میز مذاکره بزنند.

 امروز وزیر امور خارجه انگلیس گفت مذاکرات به شکل دردآوری کند است و این سوال پیش می‌آید که کدام یک از طرف‌ها این درد را به وجود آورده اند، نواخته شدن صدای ساز متفاوت از سوی طرفین قطعا خوشایند فضای مذاکرات نخواهد بود و ضمن توجه به اینکه بارها تاکید شده توافق در دسترس است باید دید که کدام طرف مسیر رسیدن به این توافق را سخت می کند که فهمیدن این موضوع نیز چندان کار سختی نست.

در این نورنومنت ایران تصمیمات سخت خود را گرفته و حتی عملی کرد و اکنون نوبت به کاخ سفید رسیده تا نشان دهد در دیپلماسی خود که کارنامه مورد قبولی ندارد می تواند با اراده سیاسی نتیجه مثبتی را رقم بزند، چیزی که تا اینجای کار چندان از این کشور مشاهده نشده و هرگونه فضای منفی در مذاکرات را متوجه این کشور ساخته است.

باید توجه داشت  ایران خواهان توافق عزتمندانه و متوازن است و این توافق خوب در دسترس بوده اما ان طرفی که درحال سخت تر کردن مسیر توافق است ، امریکا است به همین منظور "مجید تخت روانچی" با اشاره به

مذاکرات بالا و پایین زیادی دارد، اظهار داشت: بعضی‌ اوقات بعد از تفاهم متوجه می‌شویم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر داده و زیاده‌خواهی می‌کند، ولی ما مقاومت می‌کنیم.

روانچی با تاکید براینکه زیاده‌خواهی طرف مقابل در مذاکرات وجود دارد، گفت: امروز مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد و امیدواریم اگر حسن نیت لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد و از طرف مقابل تصمیم سیاسی لازم گرفته شود، می‌توانیم به توافق لازم برسیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان خاطرنشان کرد: در مذاکرات یکسری تفاهمات وجود دارد که ممکن است مکتوب نباشد، اما این تفاهم متقابل است؛ ولی بعد در حین مذاکرات تغییراتی در آن به وجود می‌آید و برداشت‌هایی می‌شود که باعث تغییر مسیر شده است.بیشتر

همچنین یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران پیرامون پیرامون انتشار خبری مبنی بر اینکه طرف غربی از لغو همه تحریم ها سرباز زده گفت: مذاکرات برای رسیدن به راه حل ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تیم هسته ایران بر یک توافق خوب پافشاری میکند و مقابل زیاده خواهی ها ایستاده که در همین راستا یکی از بحث های مهم اختلافی مسیله لغو تحریم هاست که همچنان مورد بحث و گفتگوی بسیار جدی است. بیشتر

به هر صورت ایران در مذاکرات حضور دارد و درِ مذاکرات باز است اما باید دید آمریکا چه زمانی "اراده سیاسی" از خود نشان خواهد داد و باید دید "جان کری" و یارانش افق دید خود را بر رسیدن به توافق خوب تنظیم خواهند کرد و یا به مذاکرات دیدی تجارتی دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وین ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار