گپ خودمانی شیخ حسین انصاریان با رفتگران شهرداری

تصویری از شیخ حسین انصاریان در فضای مجازی منتشر شده که تعجب کاربران را برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ حسین انصاریان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گوشه ای از خیابان در حال گفت و گو با ماموران محترم شهرداری است.


گپ خودمانی شیخ حسین انصاریان با رفتگران شهرداری


حسین انصاریان متولد ۱۸ آبان ۱۳۲۳ خوانسار، پدرش محمدباقر از خاندان حاج شیخ (خوانساری) و مادرش از سادات مصطفوی آن شهر بود. جد هفتم وی از شخصیت‌های معروف علمی و عرفانی است که در ترویج تشیع در خوانسار فعال بوده که قبر وی در سرچشمه خوانسار محل زیارتگاه مردم است.

خانواده او از سه سالگی اش به تهران آمده و در خیابان خراسان ساکن شدند. در شش سالگی به مدرسه برهان رفت. بعد از اتمام کلاس سوم خانواده اش به دلیل مشکلات اقتصادی به زادگاهش برگشت. در خوانسار در مدرسه جامعه تعلیمات تحصیل کرد. پس از دو سال تحصیل در این شهر همراه خانواده به تهران بازگشت. کلاس ششم را در مدسه برهان خواند. تحصیلات مقدماتی حوزوی (ادبیات) را در تهران تحت تعلیم آیت‌الله حاج شیخ علی اکبر برهان و میرزا علی فلسفی امامان جماعت مسجد لرزاده فرا گرفت. سپس راهی قم شد.


پس از اتمام دروس د برای تبلیغ دینی به تهران آمد. در بحبوحه قیام روحانیون، قبل از ملبس شدن در ۱۷ سالگی بعد از درس برای شرکت در سخنرانی امام خمینی در کوچه یخچال قاضی به منزل او می‌رفت. همزمان به پخش اعلامیه‌های انقلابی رهبر کبیر انقلاب اقدام می‌کرد. ساواک او را متهم به دفاع از امام خمینی کرد. در منبری (۲۱ رمضان) شاه و دولتش را واجب القتل دانست که سحر، ساواک به خانه اش آمده او را دستگیر کرده و چشم بسته به کمیته مشترک بردند. در دوره انقلاب به تبلیغ پرداخته و در زمان جنگ با حضور در جبهه‌ها تبلیغ می‌کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار