کارشناس فرش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم توجه به سلامت در خرید فرش

شجاعی گفت: با رشد شهرنشینی و بروز بیماری‌ها و حساسیت‌های چشمی و پوستی، پرداختن به معیارهای جدیدتر در انتخاب فرش همچون سالم بودن فرش‌های انتخابی و تاثیر آن بر سطح سلامتی خانواده‌ها، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

خشایار مهاجرشجاعی کارشناس فرش در گفتگو با خبرنگار تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که استفاده از فرش به عنوان یکی از وسایل کاربردی و زینتی در کشور، از دیرباز در فرهنگ و سنت ما نهادینه شده ،گفت: سالهاست که استفاده از فرش، یکی از نیازهای ضروری زندگی برشمرده می شود.

وی افزود: خریداران فرش به مواردی مانند طرح و نقش، متراژ، رنگ، تراکم و شانه به عنوان معیارهای اصلی توجه می کننددر حالی که امروزه با رشد شهرنشینی و بروز بیماری‌ها و حساسیت‌های چشمی، پوستی و تنفسی  و نقش مهم فرش در شیوع برخی از حساسیت‌های پوستی و تنفسی ، پرداختن به معیارهای جدیدتر در انتخاب فرش همچون سالم بودن فرش‌های انتخابی و تاثیر آن بر سطح سلامتی خانواده‌ها، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

شجاعی با اشاره به  ظهور نسل جدیدی از فرش‌ها که مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته‌ای همچون نانو تکنولوژی تولید و عرضه می شوند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، استفاده از فرش‌های آنتی باکتریال می‌تواند عامل موثری در افزایش سطح سلامت باشد.

این کارشناس فرش تاکید کرد: استفاده از فرش‌های آنتی باکترالس به دلیل برخورداری از خواص مهمی چون ضد قارچ، ضد بو و ضد حساسیت بودن، برای بیماران و افراد دارای حساسیت‌های پوستی، چشمی و تنفسی بسیار مفید بوده و همچنین به دلیل تماس مستمر کودکان و افراد خانواده با فرش، سطح سلامتی افراد، خانه و خانواده‌ها را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرش ، سلامت ، حساسیت ، چشم ، خرید ، نکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار