با 2 ساعت خواب در طول روز از حمله قلبی جلوگیری کنید

خواب عصر خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد کاهش می‌دهد در ماه مبارک رمضان 2 ساعت خواب عصرانه، باعث می‌شود که مقدار آب و انرژی از دست رفته بدن، دوباره جایگزین شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در ماه رمضان در طول روز حداقل 2 ساعت بخوابید. 

دکتر Sonmec متخصص قلب و عروق گفت: خواب عصر خطر ابتلا به حمله قلبی را در افراد کاهش می‌دهد افرادی که در طول روز حداقل 2 ساعت می‌خوابند نسبت به کسانی که نمی خوابند در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی هستند. 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان 2 ساعت خواب در طول روز باعث می‌شود که  مقدار آب و انرژی بدن که از بین می‌رود جایگزین شود و همچنین این امر می‌تواند سبب خوب کار کردن سوخت و ساز بدن شود. افرادی که درطول روز 2 ساعت چرت می‌زنند نسبت به کسانی که نمی‌خوابند خطر ابتلا به حمله قلبی به صورت نصف کاهش می‌یابد. 

وی ادامه داد: نزدیک به 33 سال اخیر طولانی‌ترین ماه مبارک رمضان را طی می کنیم و به دلیل آنکه این ماه مبارک در تابستان است و روزها بسیار طولانی و خیلی گرم است افرادی که روزه می‌گیرند امسال خیلی باید دقت کنند. 

با توجه به این که حدود 15 تا 16 ساعت با روزه گرفتن افراد به صورت ناشتا می‌باشند سلامت افراد به خطر می‌افتد و به خصوص کسانی که از ناراحتی قلبی رنج می‌برند. وی پیشنهاد کرد که این افراد از روزه گرفتن خودداری کنند. 

وی گفت: با توجه به از دست دادن آب و نمک حتی افراد سالم دچار افت فشار خون می‌شوند و زمانیکه اختلالات در ریتم قلب ایجاد شود سبب ایجاد مشکلاتی از جمله کاهش قند خون می‌شود که با خوابیدن به مدت 2 ساعت در طول روز می‌توانید از این خطرات جلوگیری کنید. 

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که در اطراف مدیترانه هستند باید بیشتر به خواب عصر توجه کنند گفت: از دست دادن آب و انرژی سبب ایجاد مشکل در متابولیسم می‌شود که با 2 ساعت خواب می توان این خطرات را کاهش داد. خواب سبب راحتی و آرامش بدن به صورت معنوی می‌شود. 

در هنگام ظهر یا بعد از ظهر 2 ساعت خواب بسیار آرامش بخش است و تمام استرس بدن را از بین می‌برد بعد از خواب مقدار زمان باقی مانده را می‌توانید به صورت کارآمدتری ارزیابی کنید زیرا خواب علاوه بر اینکه سبب داشت.

وی اظهار کرد: شاید افراد توان آن را داشته باشند از لحاظ فیزیکی بی خوابی را تحمل کنند ولی از لحاظ این که بی‌خوابی تاثیر زیادی بر روی روان انسانها می‌گذارد قابل تحمل نیست همچنین استرس روانی باعث آزاد شدن هورمون‌های مضر در بدن خواهد شد که موجب ابتلا به حمله قلبی خواهد شد اگر در  طی روزهای هفته امکان 2 ساعت خواب را افراد ندارند حداقل آخر هفته مقدار کافی بخوابند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار