هیات اقتصادی امارات ظرفیت های منطقه آزاد چابهار رابررسی کردند

سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World در راس یک هیات اقتصادی بلندپایه در سفر به ایران با هدف بررسی ظرفیت های مناطق آزاد ایران برای سرمایه گذاری،از پتانسیل های سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بازدید کردند.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار سلطان بن سلیم و هیات همراه که به دعوت اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف آشنایی از پتانسیل های بالقوه و بالفعل مناطق آزاد به ایران سفر کرده بود، ضمن بازدید منطقه آزاد چابهار از طرح توسعه اسکله شهید بهشتی و ظرفیت های رو به رشد و در حال توسعه این بندر نیز دیدن کرد.

ترکان در این سفر با اشاره به این که منطقه آزاد چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، گفت: این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یک هاب منطقه ای را دارد و با  راه اندازی کریدور شرق ایران و تسریع عملیات اجرایی راه آهن چابهار به مرزهای شرقی  به ویژه افغانستان، تکمیل و بهره برداری جاده ترانزیتی جدید چابهار – نیکشهر – ایرانشهر – میلک ( مرز افغانستان،توسعه بنادر چابهار و افتتاح اسکله 80 هزارتنی می توانیم کاهش هزینه های بندری برای ترانزیت، صادرات و واردات از این منطقه را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاوریم.
 
ترکان دیگر مزایای منطقه آزادچابهار را تصویب تبدیل این منطقه به قطب سوم پتروشیمی، تصویب آن به قطب سوم خودروسازی ایران، برنامه ایجاد صنایع سنگین، آغاز و تسریع در تکمیل عملیات گازرسانی به منطقه آزاد چابهار و توسعه فرودگاه چابهار و ترمینال های جدید عنوان کرد.

بر این اساس سلطان بن سلیم و هیات همراه پس از بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و دیگر ظرفیت های این بندر  در نشستی مشترک توان پهلوگیری کشتی، ترانزیت و جابجایی کالا را با حضور ترکان، حامدعلی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قراردادند و با توجه به مزیت بندر چابهار به عنوان مهمترین حلقه ترانزیتی کشور و تنها بندری که می تواند ترانزیت کشورهای آسیای میانه و افغانستان را انجام دهد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این گزارش می افزاید: هیات یاد شده از سایت های مختلف منطقه آزاد تجاری –  صنعتی چابهار از جمله پیکره تجاری، صنعتی، انبارهای دپوی کالا و نیز سایت پتروشیمی بازدید به عمل آوردند.

همچنین این هیات اقتصادی را اکبر ترکان مشاور رییس جمهوری و پنج نفر از معاونان و مدیران شورای عالی مناطق آزاد کشور و حامد علی مبارکی رییس هیات مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در سفر به این منطقه  همراهی کردند.

بر پایه همین گزارش  رییس شرکت امارات و هیات همراه در دومین بازدید بعد از منطقه آزاد انزلی، منطقه آزاد چابهار را به مقصد منطقه آزاد قشم ترک کرد.

شایان ذکر است مدتی پیش اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران ، حامد علی مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیرعامل منطقه آزاد اروند با شرکت در "همایش جایگاه مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران" از دبی و به ویژه منطقه آزاد جبل علی  دیدار نموده و این بازدید متقابل، حاصل رایزنی ها و افزایش تبادلات اقتصادی بین دو کشور بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار