عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات دارویی محدود شد/‌ صنعت داخل، پاسخگوی نیاز بازار است

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در صنعت دارویی کشور به خوبی شکل گرفته است، گفت‌: واردات داروهایی که مشابه داخلی دارند محدود شده بطوری که تولیدات داخل نیاز بازار را پوشش داده است‌.

دکتر بابک مصباحی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه 100 درصد بیماران با مصرف داروهای تولید داخل نتیجه لازم را دریافت می‌کنند اظهار داشت‌: وقتی صنعت داخل قادر به تولید داروهای مورد نیاز بازار است برای حمایت از تولید کنندگان باید جلوی واردات بی رویه اینگونه اقلام گرفته شود و تنها داروهایی که تولید داخلی ندارند وارد بازار مصرف شوند.

وی وضعیت بازار دارویی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود‌: مشکل خاصی در بازار دارویی کشور وجود ندارد البته ممکن است برخی اقلام بطور مقطعی دچار کمبود باشند که طبیعی است‌.

وی در خصوص تخصیص ارز به شرکتهای تولیدی اذعان داشت‌: ارز لا‌زم برای تهیه اقلام دارویی به موقع در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد تا داروهای مصرفی بیماران در اسرع وقت در اختیارشان قرار گیرد.

مصباحی صنعت داروسازی کشور را پویا دانست و خاطرنشان ساخت‌: محققان صنایع دارویی ایران همپای آخرین پیشرفت‌های علمی دنیا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و چنانچه حمایت بیشتری از آنها انجام شود سرعت انجام تحقیقات علمی نیز افزایش یافته و شاهد دستاوردهای بیشتری در عرصه دارویی ایران خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار