پل ارتباطی میان استان‌های انبار و بغداد مسدود شد

مقامات عراقی به دلایل امنیتی پل ارتباطی میان استان‌های انبار و بغداد را مسدود کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات عراقی به دلایل امنیتی «بزبیز» پل ارتباطی میان استان «انبار» و بغداد، پایتخت عراق، را مسدود کرند. این اقدام بدلیل جلوگیری از ورود نظامیان تکفیری از انبار به بغداد صورت گرفت.

 «پل بزبیز» میان بغداد و منطقه امیریه فلوجه، شهر تحت اشغال تکفیری‌های داعش واقع در استان انبار قرار دارد. مقامات استانی انبار از دولت مرکزی عراق خواسته‌اند این پل را دوباره بازگشایی کند. 

«پل بزبیز» نقطه ورودی اصلی آوارگان عراقی به بغداد است که از مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در استان انبار می‌گریزند. 

مقامات عراقی پیش‌تر ماه مه امسال (اردیبهشت‌ماه) نیز این پل را بدلایل امنیتی مسدود کرده بودند. نیروهای امنیتی عراق نگران این هستند که نظامیان تکفیری داعش در میان آوارگانی که از شهرهای اشغالی استان انبار گریخته‌اند، به بغداد نفوذ کنند. 

آمار «سازمان بین‌المللی مهاجرت» نشان می‌دهد در دو هفته ابتدایی ماه مه (اردیبهشت‌ماه) بیش از 133000 نفر از ساکنان اطراف شهر «رمادی،» مرکز استان انبار، پس از اشغال این شهر بوسیله نظامیان گروه تروریستی داعش، آواره شدند. 

رزمندگان گروه «عصائب اهل الحق» زیر مجموعه تشکیلات «حشد الشعبی» (وابسته به نخست وزیری عراق) اوایل هفته جاری برخی مناطق اشغال شده استان انبار را بازپس‌گرفتند.  

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار