حیات "مایه حیات" به خطر افتاد!

آب یکی از نعمت هایی است که خداوند متعال در قرآن کریم به شکرگزاری آن اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛آب به عنوان برکت خداوندی است که به بشر و زمین حیات می بخشد و آن را حفظ کرده پاکیزه می کند. عرش خدا بر روی آب و بهشت به صورت باغ هایی که نهرهایی زیر آن ها جاری است تشریح می شود. آب نه تنها حیات می بخشد بلکه هر حیاتی اصلش از آب است.

خیلی دور نیست زمان هایی که در خانه های مردم تهران،آب تصفیه شده وجود نداشت.در لوله های خانه ها آب چاه بود و اگر می خواستیم که آب شرب و تصفیه شده برای خوردن تهیه کنیم،باید یک سطل بزرگ یا دبه برمی داشتیم و می رفتیم چند محله آن طرف تر در صف لوله فشاری منتظر می ماندیم تا نوبت مان شود و دبه یمان را پر از آب کنیم.

با اینکه در آن زمان آب زیاد بود مردم هم قدر این آب را می دانستند و هم اینکه درست و بهینه مصرف و صرفه جویی می کردند.

اما در حال حاضر با توجه به شرایط جوی کره زمین و گرم شدن هوا، مصرف آب در کشورمان به شدت زیاد شده است ، به طوری که کارشناسان هشدار داده اند اگر با همین روند پیش برویم ، تا چند سال آینده با بحران کمبود آب و یا حتی قحطی روبرو خواهیم شد.

از این رو اخیرا کاربران شبکه های اجتماعی دست به کار شده اند و با تشکیل کمپین هایی نظیر یک قطره آب و کم آبی در فضای مجازی این بحران را سوژه داغ این روزهای شبکه های اجتماعی کرده اند و با گذاشتن پست ها و تصاویر در خصوص کمبود آب و کم آبی،خود و دیگران را مستلزم به رعایت مصرف درست و بهینه آب کرده اند.




به خطر افتادن حیات مایه ی حیات


به خطر افتادن حیات مایه ی حیات


به خطر افتادن حیات مایه ی حیات




در پایان باید یادآور شد که اگر با همین روند پیش برویم،روزی می رسد که فقط یک قطره آب شیرین باقی می ماند،آیا برای آن روز برنامه ای داریم؟

گزارش:علیرضا فراهانی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار