اولین فستیوال کمدین های مسلمان در نیویورک

ما بشدت نیاز داریم که به همه نشان دهیم مسلمانان نیز مانند دیگران شوخی می کنند و می خندند. به نظر من هیچ چیز مانند یک کمدی خوب نمی تواند تبلیغات دروغین علیه اسلام را از بین ببرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: برای نخستین بار فستیوالی در شهر نیویورک با حضور ستارگان مسلمان کمدی برگزار خواهد شد.
 
بر پایه این گزارش، در راستای مبارزه با اسلام هراسی در رسانه های آمریکا، عده ای از کمدین های مسلمان با راه اندازی فستیوالی، به مبارزه با این پدیده شوم می پردازند. "دین عبیدالله" به همراه 10 نفر از کمدین های سرشناس آمریکایی، برنامه فستیوال کمدی استند آپ را برای ماه آینده اعلام کردند.
 
"عبیدالله" در مصاحبه با هافینگتون پست گفت: «ما احساس کردیم که بشدت نیاز داریم که به همه نشان دهیم مسلمانان نیز مانند دیگران شوخی می کنند و می خندند. به نظر من هیچ چیز مانند یک کمدی خوب نمی تواند تبلیغات دروغین علیه اسلام را از بین ببرد. بسیاری در تلاشند که مسلمانان را انسان هایی منزوی و جدا از جامعه آمریکا نشان دهند در حالی که این خلاف واقع است.»
 
او در مورد موضوعات این فستیوال نیز گفت: «شوخی با داعش، اسلام هراسی و دیگر موضوعاتی که به مسلمانان مربوط می شود موضوعات این کمدی ها را تشکیل می دهد. هدف نخست برای ما مخاطبین غیر مسلمان هستند و همین کار مار را سخت می کند.»
 
"عبیدالله" در مورد کمدین ها نیز گفت: «یکی از مسائلی که باعث سخت تر شدن کار ما است تنوع فرهنگی کمدین هاست. بدین ترتیب که هر کدام از آنها در یک کشور اسلامی متولد شده اند و فرهنگ های مختلفی را نمایندگی می کنند. ما سعی می کنیم آنچه میان اکثر مسلمانان مشترک است را در اینجا نمایندگی کنیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.