وزن بدن عامل باور نکردنی رهایی از این نوع سرطان

داشتن بنیه بدنی و حتی اندکی چاقی می‌تواند سبب افزایش شانس زنده ماندن بیماران در یکی از انواع بسیار مرگبار سرطان شود و کارشناسان علت آن را در ایجاد نوعی مقاومت در برابر سرطان در این بیماران می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در یک مطالعه عجیب و باور نکردنی پزشکان دریافته‌اند آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان به ویژه سرطان روده که وزن بیشتری به نسبت بیماران لاغرتر داشته‌اند مدت زمانی بیشتری زنده مانده‌اند.

گفتنی است، این مطالعه نشان می‌دهد یک رابطه معنادار بین شاخص bmi بدن و نرخ بقای زندگی افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد.

کارشناسان دریافته‌اند، افراد لاغر به دلیل ضعف و توانایی پایین‌تر بدنی تحمل کمتری برای ادامه درمانهای شیمی درمانی دارند و جان خود را زودتر در اثر عوارض جانبی از دست می‌دهند، در عوض افراد چاق به دلیل بنیه بدنی بالاتر شانس بیشتری برای زنده ماندن برای مدت زمان طولانی‌تر دارند.

چاق بودن حتی می‌تواند سبب محافظت از افراد مبتلا به سرطان در مرحله 4 بیماری شود.

در عین حال افراد چاق کمتری به داروهای ضد سرطان داشته و در نتیجه کمتر در معرض عوارض ناشی از درمانهای سنگین‌ قرار می گیرند.

این یافته‌ها نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه duke در کارولینای شمالی بر روی بیش از 6128 بیمار مبتلا به سرطان متاستازیک کولورکتال از 4 مطالعه موردی در سراسر ایالات متحده و اروپا است.

در بدن افراد چاق همچنین تومورهای سرطانی سریع‌تر کوچک می‌شوند.

در عین حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای اضافه کردن شاخص بدنی خود سعی کنند مواد غذایی سالم، انواع میوه‌ و سبزیجات را مصرف کنند و همچنین ورزش ملایم انجام دهند و با انجام ورزش و مصرف مواد غذایی سالم سعی کنند وضعیت مزاجی خود را در حالت مطلوب قرار دهند.

سرطان روده یکی از مرگبارترین انواع سرطان است و معمولا با علائمی چون تب، یبوست غیرعادی تغییر در شکل و اندازه دفع، دل درد، خونریزی از روده، احساس گرفتگی در روده پس از دفع همراه است.

این بیماری منشا ژنتیک دارد اما کیفیت پایین فاکتور‌های زندگی مانند داشتن رژیم غذایی حاوی غذاهای پرچرب، پروتئینی، سرخ‌کرده و مصرف کم میوه سبزیجات و به طور کلی مواد غذایی فیبری، کم تحرکی، استعمال سیگار و دخانیات، نشستن بیش از حد بر روی صندلی برای ساعات طولانی، یبوست و دفع دیرهنگام و عدم ورزش می‌تواند منجر به بروز این بیماری شود.

سن شایع ابتلا به این بیماری در دهه 50 زندگی است اما موارد نادری نیز در سنین پایین‌تر اتفاق می افتد.

درمان این بیماری ازطریق پرتودرمانی و جراحی صورت می‌گیرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: وزن ، سرطان ، روده ، تومور ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار