بجنورد؛

توصیه های پزشکی برای رعایت رژیم غذایی بعد از ماه مبارک رمضان

کارشناس تغذيه علوم پزشکی استان گفت: بدن خود را با رعایت رزیم غذایی تا ماه مبارک رمضان آینده سالم نگه داریم.

توصیه های پزشکی برای رعایت رژیم غذایی بعد از ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، جودت گفت: افراد باید بعد از ماه مبارک رمضان برای سالم نگه داشتن بدن خود از غذاهاي رستوراني و فست‌ فودها استفاده نکنند .

وی افزود: مصرف فست فودها که بسيار چرب و شور است پس از ماه مبارک رمضان مي‌تواند مشکلاتي براي سلامت افراد ايجاد کند و بدن نياز بیشتری به آب پیدا کند.

وي اظهار داشت: با تمام شدن ماه رمضان رژيم غذايي به حالت سابق خود باز مي گردد و وعده هاي غذايي از دو وعده سحر و افطار به سه وعده صبحانه، نهار و شام بر می گردد و با توجه به اینکه بعد از ماه رمضان مصرف حجم غذايي به سرعت بالا می رود افراد بايد مراقب اضافه وزن و افزايش ميزان چربي ها باشند.

جودت گفت:بعد از ماه مبارک رمضان افراد باید علاوه بر سه وعده غذایی دو میان وعده را نیز باید در لابه لای غذای روزانه خود قرار داد و همچنین 5 گروه غذایی را باید در وعده های غذایی خود قرار دهیم و آنها را حذف نکنیم.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر افراد با کمبود ویتامین D روبرو هستند که با مصرف ماهی ها و قرار گرفتن در نور خورشید می توانند آن را جبران کنند.

وي اظهار داشت: ادويه‌ موجود در غذا، ترشح دستگاه گوارش به ويژه اسيد معده را افزايش مي‌دهد بنابراين بهتر است در روزهاي اول پس از پايان ماه رمضان اجازه دهيم دستگاه گوارش استراحت بيشتري داشته باشد و ادويه‌ ها را بتدريج به برنامه هاي غذايي اضافه کرد.

جودت گفت: در ماه مبارک رمضان برخي از عادت‌هاي زندگي و حتي الگوي تغذيه‌اي افراد تغيير مي‌کند بطورمثال بسياري از افراد در اين ماه سيگار کشيدن را کنار مي‌گذارند، کمتر نوشابه مي‌خورند يا مصرف لبنيات را افزايش مي‌دهند که بهتر است اين رفتارهاي مثبت در روزهاي پس از پايان ماه مبارک رمضان هم ادامه يابد.

وی افزود: با توجه به افزايش مصرف لبنيات در ماه رمضان، خيلي از افراد در اين ماه عادت کرده‌اند با يک ليوان شير افطار کنند که بهتر است پس از پايان يافتن اين ماه هم مصرف شير را در وعده صبحانه ادامه دهند.

جودت گفت:‌بسياري از افراد در ماه مبارک رمضان فرصت کافي براي مصرف نوشابه ندارند و به همين دليل آن را موقتا کنار گذاشته يا حداقل مقدار مصرف آن را کاهش داده‌اند و نبايد پس از ماه رمضان دوباره مصرف آن را افزايش دهند .

کارشناس تغذیه افزود: براي اينکه ناگهان فشار زيادي به دستگاه گوارش وارد نشود، بايد نسبت به مواد غذايي‌ مصرفي، توجه بيشتري داشت.

کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه معده به خوردن مواد مقوي عادت کرده است گفت: با تمام شدن ماه مبارک رمضان حداقل تا يک يا دو هفته همين رژيم غذايي را ادامه دهيد و ورزش هاي هوازي به مدت 20 دقيقه به صورت روزانه را در برنامه خود داشته باشید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.