هاشمی مطرح کرد:

ظرفیت جذب سرمایه تا 100 میلیارد دلار ایران بعد از توافق 1+5

استاندار تهران گفت: براساس مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است ،ایران بعد از توافق 1+5 آمادگی ظرفیت جذب سرمایه تا 100 میلیارد دلار را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هاشمی استاندار تهران با اشاره به قدمت همسایگی ایران و ترکیه اظهارکرد:‌ از سابقه همسایگی دو کشور قرن ها می گذرد و این دوستی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ‌اسلام دین رحمت و برادری است و مبارزه با اتفاقاتی نظیر اقدامات داعش وظیفه ما را سنگین تر می کند.

هاشمی تصریح کرد:‌ کشور ما با همکاری ترکیه به عنوان یکی از کشورهای بزرگ منطقه تلاش جدی می کند تا جلوی انحرافات گرفته شود و در این راه بدون توجه به قومیت  و زبان، هدف اصلی  اسلام است.

استاندار تهران تاکید کرد:‌ دکتر روحانی،رییس جمهور ایران در اولین سفر خود به سازمان ملل موضوع مبارزه با گروه های انحرافی را مطرح کرد و در آن زمان که داعش فعال نشده بود و گسترش انحرافات پیش بینی می شد، این موضوع مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه در عرصه های مختلف مطرح کرد:‌ در شرایط کنونی و در مواجهه با انحرافات در اسلام  لزوم ایجاد روابط میان دو کشور در سایه وحدت بیش از پیش احساس می شود.

هاشمی افزود:‌ باید در سایه وحدت، با همراهی علمای اسلام اعم از شیعه و سنی، سیاستمداران ، تجار و مردم تلاش کنیم تا آثار شوم تفرقه و انحراف را از کشورهای اسلامی دور کنیم.

استاندار تهران در ادامه  با اشاره به اینکه گردشگری بستر مناسبی در روابط بین دو کشور به شمار می رود گفت: گردشگری تهران به عنوان پایتخت ایران برای توریست ها چندان شناخته شده نبود اما با روی کارآمدن دولت دکتر روحانی چهره توریستی تهران نمایان شد.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری در کشور افزود:‌ ظرفیت گردشگری استثنایی ایران تا جایی است که در فصل زمستان می توان از جاذبه های ورزش اسکی در شمشک و دیزین بهره برد و در همان فصل در گرمای کیش شنا کرد.

هاشمی اشاره کرد: از سرمایه گذاران ترکیه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری، صنایع های تک، صنایع غذایی و سایر بخش های اقتصادی و گردشگری در تهران که محدودیت نداریم استقبال می کنیم.

استاندار با اشاره به ظرفیت یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعبی فاضلاب در تهران گفت:‌ موضوع تصفیه فاضلاب یکی از اقدامات اساسی انجام شده در استان تهران است که بازیافت زباله به روش های کمپوست و زباله سوزی را باید به آن افزود.

وی تصریح کرد: ‌وجود شهرک فرودگاهی در تهران با وجود ظرفیت های منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی و مرکز تفریحی و گردشگری به عنوان قطب مهمی در سرمایه گذاری استان شناخته می شود.

هاشمی درپایان گفت:‌ براساس مطالعه ای که در کشور آلمان انجام شده است اعلام شده؛ بعد از توافق 1+5، ایران ظرفیت جذب سرمایه تا 100 میلیارد دلار را دارد.

استاندار تهران ابراز امیدواری کرد با افزایش مبادلات ایران و ترکیه در عرصه های مختلف میزان روابط بیش از پیش شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار