عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی:

خدمات سلامت دهان و دندان گران است‌/بیمه های پایه وارد عمل شوند

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: K‌ دندان پزشکی در سال گذشته 900 و در سال جاری با تصویب دولت به 1040 رسید اما از آن جایی که میزان پرداخت خدمات سلامت دهان و دندان گران است، باید بیمه های پایه وارد عمل شوند اما هنوز خبری نیست.

 دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با ابراز تاسف از سلامت بهداشت دهان و دندان در کودکان 12 ساله، اظهار داشت: 90 درصد این کودکان حداقل دو دندان دائمی خراب دارند و این در حالی است که در 90 درصد کودکان 9 ساله، حداقل 4 تا 5 دندان شیری به علت عدم تمکن مالی و عرضه خدمات دندان پزشکی تخصصی خراب است.

وی تنها راه برون رفت از این بحران را قرار داد با بیمه های پایه دانست و افزود: در ایران نیز مانند کشورهای دیگر دولت باید بتواند بیمه‌ها را متقاعد کند که تعرفه‌ها را مشخص کنند تا با قرار داد با آن‌ها هم دندان پزشکان شاغل شوند، هم مشکل بیماران مرتفع شود و هم فعل و انفعالات خلاف حذف شود.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد من تمام آحاد مردم باید از خدمات دندان پزشکی برخوردار باشند، ادامه داد‌: باید تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که تنها 20 درصد مردم در نظر گرفته نشوند بلکه 0 تا 100 درصد به خصوص افرادی که نیاز مبرم به این خدمات دارند، بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

عباسیان تصریح کر‌د: در حال حاضر وزیر بهداشت به دنبال پوشش سطح یک خدمات دندان پزشکی(پوسیدگی‌های سطحی) است، اما این مهم جوابگوی جامعه نیست و شاید این پیشگیری را بتوان از امروز برای 10 سال آینده آغاز کرد.

وی اضافه کرد‌: امروز باید میزان پوسیدگی‌های وسیع دندان را که به عللی چون تغذیه نامناسب، عدم رعایت بهداشت، عدم استطاعت مالی و غیره به وجود آمده اصلاح کنیم.

 عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه می‌توان برای پوشش بیمه ای که هم به نفع پزشکان و هم به نفع مردم باشد، حدی را در نظر گرفت، ابراز داشت: به طور مثال برای هر نفر 500 یا 600 هزار تومان را در نظر گیرند تا پوسیدگی‌های وسیع در سطح 2 و 3 را شامل شود و زیرساخت‌ها برای پوشش خدمات سطح 1 در آینده فراهم شود. 

عباسیان تنها راه نجات برای خدمات صحیح و مناسب به تمام آحاد جامعه را تعرفه گذاری بر اساس ارزش واقعی خدمات دهان و دندان دانست و گفت: دندان پزشکان ما نمی‌توانند هزینه تمام خدمات را از بیماران خود اخذ کنند و با ورود بیمه‌ها هر دو طیف دندان پزشکان و مردم رضایت کامل را خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار