هلاکت دو سرکرده داعش در شمال شرق سوریه

در حمله جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به شمال شرق سوریه، دو سرکرده سابق داعش در استان‌های دیرالزور و حسکه سوریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس تی وی؛ مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه از هلاکت دو سرکرده مهم داعش در شمال شرق این کشور خبر داد. در جریان حمله جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در شرق سوریه، "عامر الرفدان" - تبعه سوریه - و "ابو اسامه العراقی" - تبعه عراق-  سرکرده‌های این گروه تروریستی کشته شدند. 

"رامی عبدالرحمن،" رئیس مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه، در این باره گفت: این دو سرکرده داعش در حملات هوایی شمال شرق سوریه کشته شدند. هنوز مشخص نیست این حملات هوایی را ارتش سوریه یا ائتلاف غربی ضد داعش انجام داده است.

منابع آگاه اعلام کردند این حملات در غرب استان حسکه انجام شد و این دو سرکرده داعش بعد از افطار شب گذشته در روستای "جدید عکیدات،" واقع در ریف شرقی دیرالزور، دفن شدند.

"عامر الرفدان" بنیانگذار داعش در استان دیر الزور و اولین سرکرده و والی این گروه تکفیری - تروریستی در این استان محسوب می‌شود. وی پس از تصرف ریف استان دیرالزور در ماه مه سال گذشته (اردیبهشت 93) به دستور "ابوبکر البغدادی،" سرکرده داعش، از سمت خود برکنار شد. برکناری "الرفدان" به این بهانه انجام شد که تعداد عناصر خارجی داعش بیش از عناصر محلی و بومی آن است و انتخاب سرکرده و والی باید از میان آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار