تبریز؛

برنج کلیبر محصولی ارگانیک و فاقد هر نوع آفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبر گفت: برنج این شهرستان که در مناطق ایزوله کشت می شود، فاقد هر نوع آفت و امراض بوده و به دلیل عدم مصرف سم و کود توسط زارعین، محصولی ارگانیک است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ جعفری با بیان این مطلب افزود: در کشت اول سال زراعی جاری حدود 100 هکتار از اراضی منطقه ' قانلو سیرک' و 'محمدان' به زیر کشت برنج رفته است و پیش بینی می شود حدود 50 هکتار دیگر در کشت دوم به این میزان اضافه شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان مجرب این شهرستان نظارت مستمری بر انجام تمام مراحل کشت برنج همچون سایر محصولات زراعی دارند، گفت: با احتساب متوسط برداشت سه هزار و 200 تا سه هزار و 500 کیلوگرم برنج در هکتار، پیش بینی می شود از اراضی زیر کشت در این منطقه بیش از 320 تن محصول برنج ارگانیک برداشت شود.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کلیبر افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص تامین به موقع نهاده های کشاورزی از قبیل بذر، امید می رود در سال های آتی سطوح زیر کشت این محصول افزایش یابد.

وی افزود: برنج ارگانیک کلیبر با برخورداری از عطر و طعم منحصر به فرد جایگاه ویژه ای در میان مصرف کنندگان این محصول به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.