با توجه به شرایط حصول توافق هسته‌ای؛

لاوروف: انتظار داریم آمریکا طرح استقرار سپر دفاع موشکی را لغو کند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور آمریکا خواستار لغو طرح‌های کاخ‌سفید در استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا در شرایط فعلی حصول توافق هسته‌ای شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه‌ای در وین ابراز امیدواری کرد دولت باراک اوباما در شرایط فعلی حصول توافق هسته‌ای با ایران، به وعده‌های خود در لغو طرح‌های استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا عمل کند.

"سرگئی لاوروف،" در کنفرانس خبری وین گفت: "همگان به خوبی به یاد دارند که باراک اوباما -- رییس‌جمهور آمریکا – در آوریل سال 2009 عنوان کرد در صورت حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران، دیگر نیازی به اجرای طرح سپر دفاع موشکی در اروپا نیست."

لاوروف در ادامه ضمن اشاره به حصول توافق میان گروه 1+5 و ایران افزود: "طرف‌های مذاکره در خصوص طرح اقدامات مشترک و جامع به توافقی متشکل از «سند رسمی» و «5 پیوست فنی مفصل و مشروح» دست‌یافته‌اند."

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، طرف‌های مذاکره همچنین در چند روز آینده برای امضای پیش‌نویس قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک با حضور هر هفت 7 کشور حاضر در مذاکرات به توافق رسیدند. علاوه بر این، این پیش‌نویس در شورای امنیت نیز به رأی‌ گذاشته خواهد شد.

لاوروف سپس اضافه ‌کرد: "ما مطمئنیم این پیش‌نویس با اتفاق آراء به تصویب خواهد رسید."

سرگئی لاوروف در ادامه به مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز اشاره و تصریح کرد این تحریم‌ها به مدت 5 سال پس از توافق همچنان ادامه خواهند داشت، اما در عین حال ایران می‌تواند با پشت‌سر گذاشتن سازوکارهای تصدیق‌کننده، به قراردادهای تسلیحاتی و خرید و فروش مورد نیاز خود بپردازد.

"توافق در این زمینه میان ایران و طرف‌های غربی حاصل شد – و ما [روسیه] و چین نیز از آن حمایت کردیم – که به مدت 5 سال تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه داشته باشد. البته در این مدت، قراردادهای تسلیحاتی با ایران در صورت طی فرایند تصدیق‌کننده و کسب تأیید شورای امنیت سازمان ملل ممکن خواهد بود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
سرگئی لاوروف در ادامه به مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز اشار ه کرد و تصریح کرد این تحریم‌ها به مدت 5 سال پس از توافق همچنان ادامه خواهند داشت، اما در عین حال ایران می‌تواند با پشت‌سر گذاشتن سازوکارهای تصدیق‌کننده، به قراردادهای تسلیحاتی و خرید و فروش مورد نیاز خود بپردازد.


یعنی چی این حرف؟؟؟ ما این همه امتیاز دادیم . پس چی گرفتیم جاش؟
آخرین اخبار