خشونت باعث دوری از فرهنگ صحیح رانندگی می شود

خشم یکی از حس هایی است که در انسان وجود دارد اما زمانی که از کنترل خارج شود، اثرات بد و مخربی به همراه دارد، در جامعه کنونی وجود فرهنگ خشونت سبب شده تا نزاع و پرخاشگری به خصوص هنگام رانندگی در بین مردم بیشتر شود.

به گزارش خبرنگارحوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال 93،589 هزار و 602 نفر به دلیل نزاع های خانوادگی یا خیابانی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند، همچنین تعداد مصدومان حوادث رانندگی در سال گذشته 304 هزار و 485 نفر اعلام شده است.

این آمار نشان می دهد که پرخاشگری در جامعه افزایش یافته و مردم حتی در موارد کوچک و جزئی حاضر به گذشت نیستند و برای حل مسائل، خشونت را به روش های صلح آمیز ترجیح می دهند.

 غفار تبریزی یک روان شناس در گفت‌و گو با خبرنگارحوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص پرخاشگری در حین رانندگی اظهار کرد: نشان دادن خشم بهانه ای نسبت به مشکلات زندگی است. افراد با سبقت گرفتن های غیر مجاز، بوق زدن های پشت سرهم و قانون شکنی های متعدد فشار درونی خود را تخلیه می کنند. 

 تبریزی با اشاره به اینکه حتی تکان دادن دست به سمت طرف مقابل هم پرخاشگری محسوب می شود، تصریح کرد: الگوهای ارتباطی زمانی نقض می شود که با فحاشی و حمله فیزیکی حریم کسی را بشکنیم و به حریم طرف مقابل تجاوز کنیم.

وی یادآور شد: نشان دادن خشم شدید از خود، در هر مکانی اعم از خانه، خیابان و ...نادرست است؛ زیرا باعث ترس و صدمه فکری ،عاطفی و جسمی به دیگران می شود.

گفتنی است؛ رانندگی یکی از جلوه های شخصیت فرد در اجتماع است بنابراین بهتر است افراد همراه با آموزش رانندگی ،فرهنگ آن را نیز بیاموزند چرا که بعضی از افراد به دلیل نداشتن روحیه گذشت و سعه صدر در حین رانندگی در برخورد با مشکل یا مانعی بر سر راه خود رفتارهای پرخاشگرایانه از خود نشان داده که این امر سر منشأ نزاعهای بزرگ و خطرناک می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار