فراگیری مهارت زندگی، لازمه آینده بهتر

برای ارتقا سلامت و زندگی بهتر لازم است مهارتهای زندگی را فرا گرفته و با مهارت آنهار را در زندگی پیدا کنیم.

مریم  ملک صالحی روان شناس و مشاور در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد: مهارت‌های زندگی در واقع تمرین و راه و روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن است که بر روی میزان سلامت روحی، روانی، جسمی، معنوی و اجتماعی ما تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد.

وی افزود: برای زندگی بهتر ممکن است دانش زندگی کردن را خوب بدانیم اما نتوانیم آنها را بکار ببریم که با تمرین، ممارست، استفاده از کتابهای میفید در این زمینه و راهنمایی از مشاوران و روان شناسان می‌توانیم به مهارتهای زندگی دست یابیم.

ملک صالحی تصریح کرد: مهارت‌های زندگی شامل کنترل خشم، مدیریت استرس، ارتباط متقابل، کنترل افکار منفی، شاد بودن، داشتن تغذیه مناسب، تفکر خلاق، داشتن اعتماد به نفس و بسیاری از موارد دیگر است. که این موضوعات باهم ارتباط دارند به عنوان مثال فردی که کنترل خشم و عصبانیت دارد می‌تواند ارتباط متقابل بهتر داشته و شادتر زندگی کند.

این روان شناس تاکید کرد: برای داشتن مهارت زندگی ابتدا باید هدف خود را تعیین کرد و سپس با برنامه‌ ریزی صحیح و منظم به اهداف خود نزدیک شوید.

بعنوان مثال برای کنترل خشم و مدیریت استرس لازم است از احساسات و تفکر خود آگاهی پیدا کرده سپس افکار منفی خود را بر روی کاغذ نوشته و سعی کنیم با انجام تکنیک‌های مختلف آنها را تبدیل به افکار مثبت کنیم تا بهتر بتوانیم عصبانیت و افکار منفی خود را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: روان شناس ، ممارست ، تمرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.