عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس:

تعلل در تصویب سند آمایش باعث ایجاد نا‌بسامانی در آموزش عالی شده است

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس گفت: هنوز سند آمایش آموزش عالی به تصویب نرسیده است و در نتیجه آن بهم ریختگی‌هایی در توسعه‌ی آموزش عالی بوجود آمده است.

دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سند آمایش آموزش عالی گفت: وزارت علوم هنوز موفق نشده  سند آمایش آموزش عالی را به تصویب رساند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: موضوع سند آمایش آموزش عالی در دولت قبلی هم مطرح شده بود و قرار بر این بود که توسعه‌ی آموزش عالی و توزیع جغرافیایی و رشته‌ای آنها نیز تعیین گردد، این در حالی است که هنوز این کار صورت نپذیرفته است.

صابری با بیان اینکه دولت آمادگی خود را برای نهایی کردن این سند از روز اول اعلام کرده بود اما متاسفانه هنوز در این زمینه فعالیتی انجام نگرفته است.

وی همچنین افزود: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شده بود اما هنوز به‌عنوان یک سند به جمع‌بندی نرسیده و ارائه نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: چندین جلسه کارشناسی در این زمینه برگزار شده است، همچنین 15 ویرایش پیرامون سند آمایش آموزش عالی صورت گرفته است اما هنوز به عنوان یک سند برای همه دانشگاه‌ها برای تبعیت و پیروی از آن پدید نیامده است.

دکتر صابری خاطرنشان کرد: بهم ریختگی و آشفتگی ایجاد شده در توسعه آموزش عالی بعلت عدم وجود یک سند معتبر است. گفتگوهای انجام گرفته با وزارت علوم در خصوص معطلی ایجاد شده در ارائه این سند اعلام شد که منتقل ‌کردن این موضوع از سوی آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته است اما باید در جلسات شورا مورد بحث و کارشناسی قرار بگیرد و به تصویب برسد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار