رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:

احداث 1000 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور

رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از انجام عملیات 1000 مدرسه تحت حمایت بنیاد برکت در آینده نزدیک خبر داد.

مرتضی رئیسی، رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص طرح برکت برای ساخت مدارس گفت: ساخت مدارس توسط بنیاد برکت با دستور مقام معظم رهبری انجام شده است و قرار بر این است که در مناطق محروم و به‌ویژه مناطق مرزی کشور 1000 مدرسه احداث شود.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر حدود 60 درصد از توافق اولیه عملیاتی شده است و یا در شرف عملیاتی شدن است.

گفتنی است، این مدارس در محروم‌ترین و نیازمند‌ترین استان‌های کشور واقع شده‌اند.

رئیسی از ثمرات این مدارس خبر داد و افزود: احداث مدرسه در اینگونه مناطق موجب شده است تا کیفیت‌های لازم برای آموزش کشور لحاظ شود و دانش‌آموزان از تحصیل باز نمانند.

رئیس نوسازی مدارس کشور در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بر این است که 200 فضای آموزشی در مناطق محروم در حال حاضر آماده‌سازی شده باشد و نکته مهم در این مسئله مکان‌یابی مناطق محروم و دارای دانش‌آموز است البته این امر جز با تامین اعتبارات محقق نخواهد شد.

 امکانات مدارس برکت
رئیسی در اینباره اشاره کرد: به ازای هر مدرسه در کشور بین 4 تا 5 کلاس خواهیم داشت و تعداد دانش‌آموزان به‌طور متوسط در هر کلاس بین 25-20 نفر است.

وی همچنین در خصوص توزیع جنسیتی در این کلاس‌ها گفت: این مسئله کاملا به تعداد دانش‌آموزان در هر منطقه وابسته است و در برخی مناطق که تعداد دانش‌آموزان بالاست تفکیک جنسیت بطور واضح مشخص شده است.

مدیر کل نوسازی در پایان از تامین اعتبارات توسط بنیاد برکت خبر داد و از این نهاد کمال تشکر را داشت که با همکاری ستاد اجرای فرمان حضرت امام در بهبود شرایط آموزش و پرورش کشور تلاش می‌کنند.

لازم به ذکر است، تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد برکت در سال 1386 منعقد گردید و مرحله عملیاتی آن در سال 1387 اجرایی شد و حداکثر تا 2 سال آینده به پایان می‌رسد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم عشایر
۱۹:۰۸ ۲۶ تير ۱۳۹۴
چرا مدرسه ای که ما تدریس می کنیم را درست نمی کنند نه درست حسابی کلاس داره و نه درست حسابی سرویس بهداشتی نداره ............ از سقفش موقع باران آب می ریزه و یک کانکس داره در گرما خیلی داغ است و در سرما خیلی یخچال ..... پس چرا برای آن دانش آموزان کلاس درس درست نمی کنند مگه این بچه ها ایرانی نیستند .
آخرین اخبار