بازگشایی مشروط بانک‌ها در یونان

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: ادامه فعالیت بانک های یونان به پذیرش شرایط بانک مرکزی اروپا مشروط شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ادامه فعالیت بانک های یونان به پذیرش شرایط بانک مرکزی اروپا مشروط شده است .

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: کمک به یونان آرام آرام آغاز می شود. بانک مرکزی اروپا از فشارها بر این کشور کاسته است و بانک های یونان پس از سه هفته تعطیلی می توانند از روز دوشنبه فعالیت های خود را از سر بگیرند.

گزارشگر این شبکه افزود : تصمیم باز شدن بانک های یونان، برای این بانک یک روزنه امید بود. اما باز شدن بانک ها تحت شرایطی انجام می گیرد. دیمیتریس مادراس معاون وزیر دارایی یونان در تلویزیون دولتی در خصوص این شروط چنین گفت: مشتریان بانک می توانند به باجه های بانکی مراجعه کنند و برخی امور بانکی خود را انجام بدهند. اما حق خارج کردن پول از بانک را ندارند. آن ها می توانند پول خود را از حساب شان به حساب دیگر منتقل کنند و روزانه از دستگاه های خودپرداز تا شصت یورو پول دریافت کنند.

گزارشگر گفت: این شروط سخت گیرانه برای حل بزرگترین مشکل یونان یعنی فرار ارز گذاشته شده است. از سال دو هزار و ده تاکنون بیش از یک صد میلیارد یورو از این کشور خارج و به حساب های بانکی در خارج از کشور منتقل شده است. از این رو در بانک های یونانی فقط یک صد میلیارد یورو پول باقی مانده است. دولت یونان باید در مورد خروج ارز از کشور تمهیداتی اتخاذ کند. اما دیوید بنَمو کارشناس مسایل مالی گفت: کنترل ارز اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از شرکت های یونانی نمی توانند به کار خود ادامه بدهند و شرکت های ضعیف تر محو می شوند و همین مسئله بیش از پیش سیستم بانکی یونان را تخریب می کند.

گزارشگر افزود: مکانیسم ثبات اروپا قرار است برای تامین نیازهای مالی بانک های یونان، بین ده تا بیست و پنج میلیارد یورو به بانک ها کمک کند. اما اعطای این کمک به خصوصی سازی هایی که آتن وعده داده، مشروط شده است. کمک به کدام بانک ها در اولویت قرار دارد؟ دیوید بنَمو گفت: بانک هایی که بیشتر از سایر بانک ها در خطر قرار دارند، از جمله یورو بانک، برای دریافت کمک در اولویت قرار دارند.

گزارشگر افزود: احتمالا از سهام داران بانک ها درخواست می شود که نیازهای مالی بانک ها را تامین کنند. مشتریانی که بیش از یک صد هزار یورو در حساب شان پول دارند نیز می توانند در این امر مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار