آزمون دولت و مجلس به رنگ سرخابی

خصوصی‌سازی سرخابی ها مدتی است، محل آزمونی برای دولت و مجلس شده و هر کدام توپ را به زمین دیگری می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی سال گذشته آغاز شد اما در نهایت با برگزاری چهار مزایده، خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به سرانجام نرسید.

به هر حال در 2 مزایده نخست هیچ متقاضی برای خرید سرخابی ها پیش قدم نشد و در دو مزایده بعدی نیز اهلیت خریداران مورد تایید قرار نگرفت بعد از آن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند.

همچنین طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که واگذاری سرخابی ها از طریق مزایده از دستور کار خارج شد و بعد از دو ماه تنفس به خاطر نقل و انتقالات قرار است در مورد شیوه واگذاری این دو باشگاه تصمیم‌گیری شود.

در آستانه برگزاری مزایده چهارم مقداد نجف‌نژاد رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی پیشنهاد طرح دو فوریتی را به کمیسیون مجلس ارایه داد که 153 امضا جمع شد اما این طرح همچنان مسکوت است.

به هر حال پوری‌حسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی از سکوت مجلس در این دو ماه وقفه یک بار دیگر طرح دو فوریتی را پیش کشید.

پوری حسینی بیان کرد: که در حال حاضر مجلس طرح دو فوریتی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و پاسخگوی ما نیست و تکلیف ما را روشن نمی‌کند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در حالی این مسائل را مطرح کرد که مجلسی‌ها نظر دیگری در این خصوص دارند.

زمانی: خصوصی‌سازی وقتش را تلف نکند

رییس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی‌ گفت: من بعد از شنیدن سخنان پورحسینی متعجب شدم که چرا که وی آشنا به مسائل مجلس است و می‌داند که مجلس راهکار خودش را دارد.

زمانی در ادامه عنوان کرد: مصوبه مجلس مبنی بر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی‌ لغو نشده و همان مصوبه مبنای واگذاری است.

سازمان خصوصی‌سازی کار انتقال سرخابی‌ها را از مسیر خودش خارج کرده است. همچنین این سازمان در مسیری حرکت می‌کند که نتیجه مطلوبی دربر ندارد.

وی بیان کرد: من به عنوان رییس نظارت مجلس بر نحوه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی‌ از نحوه برخورد با این دو باشگاه به شدت گلایه‌مند هستم. دولت با تصمیمش دو باشگاه پرطرفدار کشور را در بلاتکلیفی قرار داده است.

زمانی در مورد وضعیت طرح دو فوریتی مجلس تصریح کرد: مجلس از این طرحها زیاد دارد که هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشدند طرح زمانی قانونی می‌شود که در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب می‌شود.

طرح دوفوریتی تغییر شیوه واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی  را فقط یکسری از نمایندگان مجلس امضا کردند و هنوز در مسیر قانونی اجرا قرار گرفته است بر این اساس این طرح باید تبدیل به قانون شود تا مبنای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها قرار بگیرد.

رییس کارگروه نظارت مجلس برخصوصی‌سازی سرخابی‌ها گفت: به هر حال سازمان خصوصی‌سازی نباید وقتش را با طرح دو فوریتی تلف کند چرا که این طرح هنوز به صورت قانون درنیامده است همچنین سازمان خصوصی‌سازی به جای صحبت از طرح دوفوریتی تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشخص کند.

وی در ادامه عنوان کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با این سیستم مدیریتی در آینده به مشکل برخواهند خورد. بر این اساس مجلس همچنان بر مواضع گذشته خود مبنی بر واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی پافشاری می‌کند و دولت نسبت به تاخیر واگذاری باید جوابگوی باشد.

زمانی عنوان کرد: واگذاری سرخابی‌ها به وزارت ورزش و جوانان کار اشتباهی است چرا که این وزارتخانه نمی‌تواند این دو باشگاه را از لحاظ مالی تامین کند و اجازه این کار را ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال دولت می‌تواند لایحه‌ای به مجلس بیاورد که قصد واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی را ندارد و توجیهات ادله‌پسند هم برای این کارش باید داشته باشد تا مجلس موافقت کند.

گروسی: طرح دو فوریتی ارتباطی به خصوصی‌سازی سرخابی‌ها ندارد

حسین گروسی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره طرح دو فوریتی گفت: این طرح ارتباطی به خصوصی‌سازی سرخابی‌ها ندارد چرا که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طبق قانون بودجه باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

گروسی در ادامه عنوان کرد: طرح دو فوریتی یک پیشنهاد 50 درصد سهام باید به پیشکسوتان ارایه شود که هنوز به تصویب نرسیده است.

عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: مجلس طرحش را داده است و نیازی نیست که یک بار دیگر طرح مجددی را ارایه دهد سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی‌ شیوه جدیدی را باید انتخاب کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال سازمان خصوصی‌سازی نباید کار غیر کارشناسی خود را توجیه کند و آن را به طرح دو فوریتی ارتباط دهد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی که در ابتدا قصد نداشت صحبتی کند اما چند نکته بیان کرد که شنیدنش خالی از لطف نیست.

وی بیان کرد: اگر مجلس یا هیات وزیران مصوبه‌ای برای واگذاری سرخابی‌ها داشته باشند آن وقت ما آن مصوبه‌ای را مبنای کارمان قرار می‌دهیم و قانون را اجرا می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال اگر بعد از دو ماه وقفه‌ای مصوبه‌ای از سورای مجلس دریافت نکنیم آن وقت با مجوز کار گروه خصوصی‌سازی نسبت به واگذاری سرخابی‌ها اقدام می‌کنیم.

به هر حال داستان خصوصی‌سازی سرخابی‌ها سر دراز دارد و نیازمند بررسی کارشناسانه دقیق است که در این مجال نمی‌گنجد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرخابی ، زمانی ، گروسی ، دولت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار