اسکای نیوز گزارش داد؛

نگرانی مقامات سعودی از فعالیت داعش در عربستان

گزارشگر اسکای نیوز ضمن اشاره به بازداشت مظنونین در عربستان سعودی، از تمهیدات وزارت کشور عربستان برای مقابله با فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در این کشور سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، احتمال گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در عربستان سعودی، مقامات و مردم این کشور را نگران کرده است.

مقامات عربستان سعودی اعلام کردند در چند هفته گذشته چهارصد و سی و یک نفر بازداشت شدند که به عضویت در شبکه های مرتبط با گروه تروریستی داعش مظنون هستند. بازداشت شدگان تبعه عربستا هستند. 

"کلودین شدید،" گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی درباره این امر، گفت: «تحولات داخلی عربستان و حضور عناصر داعش در این کشور باعث شده است ریاض مسئله مبارزه با تروریسم را در اولویت قرار دهد. سیاست عربستان در مقابله با داعش بر تشکیل نشست های امنیتی، تهیه طرح های امنیتی و هماهنگی بین کشورهای حوزه خلیج (فارس) و جامعه بین المللی استوار است. به نظر می رسد، این سیاست کارآمد باشد، زیرا سرلشکر "منصور الترکی،" سخنگوی وزارت کشور عربستان از بازداشت صدها نفر از افراد وابسته به داعش خبر داده است. وزارت کشور حملات به مساجد در منطقه شرقی، یک دفتر دیپلماتیک و ساختمان های دولتی در استان شروره را خنثی کرد.»

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: «احتمال گسترش فعالیت های داعش در عربستان، مقامات و مردم این کشور را نگران کرده است. همه 
امیدوارند عربستان بتواند از انتقال هرج و مرج خونین در این کشور از طریق ایجاد آشوب های فرقه ای، جلوگیری کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار