رد پای خشکسالی در بحران هفتاد قله

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: خشکسالی‌های شدید باعث شده که گونه‌های حیات وحش به حوالی سکونت‌گاه‌های انسانی حرکت کرده و طاعون نشخوارکنندگان کوچک (بیماری ppr) که در دام‌های اهلی ایجاد شده، اثر بگیرند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا ، محمد درویش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علل و راهکارهای حل مسئله شیوع بیماری ppr در منطقه هفتاد قله اراک، افزود: از سوی دیگر، به دلیل عدم مدیریت دام‌های منطقه و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی دامداران محلی، ناقل این بیماری وارد محدوده حیات وحش شده است.

درویش با اشاره به راهکارهای رفع این معضل، تصریح کرد: دامپزشکی باید با جدیت بیشتری وارد عمل شده و آموزش‌های لازم را به دامداران محلی ارائه دهد، همچنین واکسیناسیون و آزمایش مرتب بهداشتی باید انجام بگیرد.

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: وزارت بهداشت نیز باید به وظایف خود به طور دقیق تر عمل کند تا بیماری ریشه کن شده و دیگر شاهد این قبیل مسائل نباشیم؛ چراکه پیش از این، همین اتفاق در پارک ملی استان فارس رخ داد و به فاصله دو ماه در استان مرکزی نیز تکرار شد.

وی افزود: این موضوع، مسئله کوچک و بی اهمیتی نیست، اما بسیاری از افراد ممکن است نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند، در حالیکه این مسئله با ارزش‌های فرهنگی ما نیز گره خورده است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار