یاسوج؛

انقراض گونه های پرندگان شکاری در منطقه حفاظت شده خاییز

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت : با توجه به افزایش 30 درصدی وحوش در منطقه حفاظت شده خاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل برخی از گونه های پرندگان شکاری مانند بحری و شاهین در معرض انقراض هستند .

علی پور در گفت و گو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج افزود : محیط بانان خائیز با گشت و کنترل شبانه روزی با شکارچیان مقابله می کنند.

وی کمبود محیط بان را از مهمترین مشکلات منطقه حفاظت شده خائیز بیان می کند و می افزاید: در مناطق کوهستانی به ازای هر هزار هکتار و در مناطق دشتی و تپه ماهوری به ازای هر سه هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد اما منطقه خائیز با این استاندارد فاصله زیادی دارد.

وی ، چرای بیش از حد دامها ،تخریب مراتع و قطع درختان برای تولید زغال را از دیگر مشکلات این منطقه بیان کرد و گفت : در صورت توجه ویژه به حفاظت از این منطقه زیست محیطی در سایه تلاش شبانه روزی ماموران محیط زیست تنوع گسترده گیاهی و جانوری را هرساله در این منطقه شاهد خواهیم بود.

این منطقه با 33 هزار هکتار وسعت، سال 1377 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت، از آنجا که این منطقه در حدفاصل شهرستان های گچساران ، بهبهان ( از توابع خوزستان ) و کهگیلویه قرار دارد، حفاظت از آن به عهده شهرستان کهگیلویه قرار گرفته است.



انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.