اصفهان؛

اصفهان، برترین استان کشور درارائه خدمات در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران

هنرمندان استان اصفهان رتبه نخست فروش صنایع دستی در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایرانی را همزمان با روز جهانی صنایع دستی ازآن خود نمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نامور مطلق معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام این مطلب وبا صدور نامه ائی از فریدون اله یاری مدیر کل وهمکاران اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این زمینه تقدیر و تشکر نمود.

فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی عنوان نمود نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران که همزمان با روز جهانی وهفته صنایع دستی برگزار شد یکی از فرصت های ارائه آثار هنرمندان استان در سطح ملی بود و حضور گسترده استان اصفهان با شرکت 46 غرفه در دو بخش آزاد و رایگان در این نمایشگاه، تاییدی بر توانایی بالای هنرمندان این خطه کشور در عرصه صنایع دستی می باشد.

وی افزود با توجه به برگزاری هر ساله این نمایشگاه و تعداد بالای متقاضیان، انتخاب شرکت کنندگان بر اساس معیارهایی همچون بومی گرایی، صنایع دستی مزیت دار، تنوع رشته، کیفیت آثار ، بسته بندی و ارتباط با مشتری و نیزتوان بالقوه هنرمندان در چیدمان غرفه بوده است. وی تاکید نمود علاوه بر هنرمندان اصفهانی هنرمندانی از شهرستان های نجف آباد، زرین شهر، شاهین شهر، شهرضا، خور و بیابانک، کاشان و زواره در این نمایشگاه با ارائه آثاری در رشته های گلیم بافی، خاتم کاری، نگارگری، تراش سنگ، ملیله سازی، سفال و سرامیک، پاپیه ماشه، مینای نقاشی، رودوزیهای الحاقی، فیروزه کوبی، مشبک فلز، ملیله سازی، قلمکار، خراطی، قلمزنی، زیورآلات، معرق چرم، تسبیح سازی و شعربافی شرکت داشتند.

شایان ذکر است بنا بر ارزیابی صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی کل کشور، استان اصفهان ازبین 31 استان کشور با کسب رتبه اول به عنوان برترین استان در ارائه و فروش صنایع دستی در این نمایشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: صنایع ، دستی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.