سنندج؛

ادامه بارش‌های تابستانی در کردستان تا روز چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بارش‌های تابستانی که از عصر دیروز در برخی نقاط استان آغاز شده است تا روز چهارشنبه هفته‌جاری ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان محمدطالب حیدری گفت : بارش‌های شدید نابهنگامی که اتفاق افتاد، باعث وقوع سیل در برخی مناطق سطح استان شد و خساراتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در روز گذشته مربوط به منطقه کس‌نزان سقز بوده، افزود: میزان بارش در این منطقه به 64 میلی‌متر رسید و پس از آن سقز با 29.7 میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.

حیدری افزود: سرچاوه با 29 میلی‌متر، خورخوره 23، بسطام  10، سنته 6 میلی‌متر، سوته 1.1 میلی‌متر و ایرانخواه با 0.5 میلی‌متر در شهرستان سقز به ترتیب بیشترین میزان بارش را پس از کس‌نزان و شهر سقز داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی دیروز بانه، دیواندره، قروه، سنندج و مریوان را زیرپوشش قرار داد،گفت: ایستگاه‌های هواشناسی برای بانه 10 میلی‌متر و برای زرینه در دیواندره 4.4 میلیومتر بارش را ثبت کردند.

حیدری گفت: در اخطاریه صادر شده از طرف اداره‌کل هواشناسی از وقوع احتمالی بارش ناشی از حرکت توده هوای نسبتاً مرطوب و ناپایداری از روز جمعه 26 لغایت چهارشنبه 31 تیر خبر داده شده بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: در این اخطاریه به مواردی همچون رشد ابر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، بارش‌های رگباری به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان در ساعات بعد از ظهر، احتمال وقوع سیل و کاهش دما اشاره شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.