عکاس عنکبوتی به جرم دزدی دستگیر شد + تصاویر

بروی ویلسن، عکاس عنکبوتی، در حال استفاده از دوربین دزدی به ارزش 11000 دلار دستگیر شد.

به گزارش اخبار داغ گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ عکاس پرآوازه استرالیایی که بیشتر برای عکاسی از مناظر از ارتفاع بالا مشهور است به استفاده از وسایل عکاسی دزدی، خودداری از پاک کردن اطلاعات این وسایل که متعلق به صاحب اصلی بود و رعایت نکردن کپی‌رایت متهم شده است.

بروس ویلسن 24 ساله که به دلیل گرفتن تصاویر خلاقانه زاویه‌دار لقب «مرد عنکبوتی» را گرفته است بعد از انتشار تصاویری در اینستاگرام به جرم استفاده از وسایل دزدی به ارزش 11000 دلار گناهکار شناخته شد. وی محکوم به انجام 100 ساعت خدمات اجتماعی شد.

عکاس عنکبوتی به جرم دزدی دستگیر شد + تصاویر

این اتفاق از جایی شروع شد که ویلسن به آگهی جان گراندی، عکاس اهل ملبورن، مبنی بر فروش دو لنز عکاسی به صورت آنلاین پاسخ داد. پس از تنظیم قرار ملاقاتی در خانه گراندی برای دیدن وسایل، ویلسن آدرس خانه گراندی را به دست می‌آورد و سپس به زور وارد خانه می‌شود.

در میان ابزارهای به سرقت‌رفته یک دوربین Canon 5D Mark III و یک لنز 35 میلی‌متری گران‌قیمت وجود داشت. وسایل بسیار مشابهی در عکسی که ویلسن بر اینستاگرام پست کرد نیز وجود داشت (این پست بعدا حذف شد). هرچند چند ماهی طول کشید تا گراندی از ماجرا خبردار شد.

عکاس عنکبوتی به جرم دزدی دستگیر شد + تصاویر

عکاس دیگری متوجه شد نام گراندی به عنوان حق کپی رایت عکسی ثبت شده که در فهرست فروش آنلاین ویلسن است. وی به گراندی در این مورد هشدار داد، گراندی نیز این اتفاق را به پلیس گزارش کرد.

پلیس وسایل دزدیده‌شده را در خانه ویلسن پیدا کرد. ویلسن به جرم دزدی و استفاده وسایل دزدی گناهکار شناخته شد.

عکاس عنکبوتی به جرم دزدی دستگیر شد + تصاویر

پلیس با استفاده از اطلاعات EXIF عکس‌ها که شامل اطلاعاتی مانند اسم عکاس، نام و مدل دوربین و لنز آن است، متوجه ارتباط موجود بین ابزار دزدی و عکس‌های منتشرشده بر اینستاگرام ویلسن شد. بیشتر برنامه‌های تدوین‌گر تصاویر مانند Adobe ightroom به راحتی اطلاعات EXIF را در اختیار شما می‌گذارند.

نام گراندی در ابرداده کپی رایت تمامی کارهای ویلسن به چشم می‌خورد. ویلسن اخیرا در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود از گراندی برای دزدیدن وسایلش معذرت‌خواهی کرده است.


منبع: آنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار