امیرنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

برپایی "هفته‌های قرآن و عترت" برای معرفی فعالیت‌های قرآنی در استان‌های کشور

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: با هدف تمرکززدایی و پوشش فعالیتهای ترویجی قرآنی در سراسر کشور، هفته‌های قرآن و عترت در استانهای مختلف برگزار می‌شود.

اصغر امیرنیا، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیتهای ترویجی این معاونت در سال جاری اظهار داشت: دوبرنامه کلی شامل جشنواره آیات و هفته‌های قرآن و عترت از برنامه های اصلی این معاونت است به طوریکه جشنواره آیات در سطح کشوری برگزار می شود که البته در راستای تمرکز زدایی مسئولیت اجرای آن هر سال به یکی از استانها سپرده می شود.

 وی هفته‌های قرآن و عترت را برنامه دیگر این معاونت برشمرد و توضیح داد: این برنامه تنها در سطح استان ها و بسته به ظرفیت های آن استان اجرا خواهد شد بنابراین در استانهایی که جشنواره آیات برگزار می‌شود دیگر هفته های قرآن و عترت در برنامه آن استان قرار نمی گیرد.

وی افزود: تاکنون برنامه برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در 7 استان از جمله کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و مازندران مشخص شده به طوری که آیین‌نامه‌ها بسته به شرایط هر استان تهیه شده و توسط شورای عمومی استان به تصویب رسیده است.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قران و عترت وزارت ارشاد اسلامی بیان کرد: زمان برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استانهای مختلف متفاوت خواهد بود و تصمیم گیری در مورد آن برعهده شورای عمومی هر استان است به طوری که در استان مازندران این برنامه در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت را شناسایی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل فعالیتهای تولیدی دانست و توضیح داد: در این برنامه ظرفیتهای بالقوه به فعل تبدیل شده و در مورد ظرفیتهای بالفعل از بهترین تولیدات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و یا به عنوان نماینده فعالیتهای قرآنی در نمایشگاه‌های خارج از کشور استفاده می‌شود.

امیرنیا در پایان خاطر نشان کرد: پس از فراخوان در یک پروسه زمانی سه ماهه همه محصولات تولیدی در زمینه‌های تحقیقات دینی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلمهای کوتاه و بلند، قرائت و غیره جمع‌آوری می‌شود تا در طول یک هفته برنامه هفته قرآن و عترت برای مردم استان عرضه شود.

گفتنی است برنامه جشنواره آیات در استانهای آذربایجان شرقی‌، خراسان رضوی، گلستان، قشم، همدان، خوزستان، بوشهر و تهران برگزار می‌شود که هفته‌های قرآن و عترت استانهای دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار