خوزستان؛

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در اهواز

استاندار خوزستان گفت: سوئیس همواره حلقه وصل ایران با کشورهای جهان بوده و حضور مقامات این کشور در ایران قابل احترام است.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان عبدالحسن مقتدایی اظهار داشت: سوئیس در دوره ای که جنگ به ما تحمیل شده بود و اختلاف سختی با غرب داشتیم نقش مثبت و سازنده ای در ارتباط با ایران داشت.

وی به مذاکرات 1+5 اشاره کرد و افزود: خوشحالیم که بعد از امضای تفاهم نامه سوئیس نخستین کشوری است که به لحاظ علاقمندی های خود به ایران به این استان سفر کرده و ما میزبان هیات عالی رتبه از این کشور هستیم.

مقتدایی خاطر نشان کرد: به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و اتفاقاتی که در منطقه افتاده است که بخشی هم شامل مردم و جغرافیای ایران شده از این فرصت ها استفاده می شود تا موجب تحکیم روابط ملت ها شود و بی شک این رفت و آمدها تاثیر مستقیم در ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم خواهد داشت.

ایو رسیه، قائم مقام وزیر امور خارجه سوییس روز دوشنبه پس از ورود به مرز شلمچه با حضور در یادمان شهدای شلمچه به شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

هیات همراه سوئیسی شامل' لورنز فروندر' مسئول میز ایران در کشور سوئیس، کارشناس مربوطه و 'نورا کرونیگ' رئیس دفتر قایم مقام وزارت خارجه در سفر یک روزه خود از شلمچه و مناطق دوران دفاع مقدس خوزستان دیدن کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.