هیکل: ایرانی‌ها کاری نکردند مگر آنکه خودشان بودند

پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب درباره دلیل موفقیت‌های ایران در عرصه بین‌الملل گفت: "ایرانی‌ها کاری نکردند مگر آنکه خودشان بودند."

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد حسنین هیکل" در مصاحبه با روزنامه "السفیر" لبنان، گفت: هیچ قدرتی بزرگتر از ملتی که در سرزمینش به تمدن خود پایبند است، وجود ندارد. ایرانی‌ها کاری انجام ندادند مگر آنکه خودشان بودند. در آنجا (ایران) تمدنی پارسی وجود دارد و این امر بسیار ارزشمند است.

هیکل با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران گفت: آمریکا در برابر نظامی در ایران قرار دارد که با هیمنه و سلطه آمریکا مخالف و هم‌پیمان چین و روسیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۴
این هیکل خودش دروغگو و تحریف کننده بزرگیها!چند تا کتاب نوشته تو همش احادیث و تاریخ مربوط به شیعه و اهل بیت و تحریف کرده!حالا بهش نیازی نیست۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۴
ما همپیمان چین و روسیه نیستیم بین ما پیمانی نیست، فقط آنها چون گرگ نشده اند که خون جوانان ما را بدرند مشکل خاصی با آنها نداریم. روسیه موشک های خریداری شده را به ما نداده است و ما هم از او شکایت کرده ایم و حالا باید جریمه بدهد البته اگر به توافق جدیدی دست پیدا نکنیم. از اقدامات چین در دریای چین جنوبی و تایوان هم نه حمایت و نه اظهار نظر کرده ایم اگر همپیمان بودیم این رفتارها نبود.

هرکس با ما با احترام برخورد کند به همان اندازه به او احترام خواهیم گذاشت چه شرقی چه غربی ولی استقلال خود را حفظ می کنیم.

همپیمان ما فقط خداوند است و بس، اگر لیاقت آن را داشته باشیم.
آخرین اخبار