مقامی:

ساختار برگزاری لیگ وزنه برداری تغییر می‌کند

دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص اولین نشست هماهنگی لیگ برتر گفت: موضوع این جلسه تغییرات جدید در برگزاری هرچه بهتر لیگ برتر بود.

ساختار برگزاری لیگ وزنه برداری تغییر می‌کندحسین مقامی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بحث آیین نامه، ثبت نام تیم ها و تغییرات لیگ برتر وزنه برداری از مسائل مهمی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به زمان آغاز لیگ برتر بیان کرد: با توجه به اینکه رقابت های جهانی در پیش داریم و ملی پوشان هم در لیگ برتر شرکت می‌کنند بنابراین با توکلی سرمربی تیم بزرگسالان صحبت می‌کنیم تا زمان مناسبی را برای لیگ برتر در نظر بگیریم نه به ملی پوشان آسیبی برسد نه  تیم های باشگاهی از جذب ملی پوشان محروم شوند بنابراین اواسط شهریور یا اوایل مهر ماه لیگ را شروع می‌کنیم.

مقامی در خصوص تغییرات ایجاد شده در لیگ گفت: یکی از تغییراتی که باعث واکنش تیم های شرکت کننده هم شد این است که بر خلاف سال های گذشته که تیم‌ها در طول برگزاری لیگ هر زمان که می‌خواستند وزنه برداری را به تیم خود اضافه، یا از آن خارج می‌کردند امسال نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی افزود: از دیگر تغییرات این است که وزنه برداران 5 درصد از قرار داد خود را به هیئت استان می‌دهند و همچنین تعداد وزنه بردار شرکت کننده هر تیم را کمتر کردیم زیرا در گذشته تیم هایی که توان مالی خوبی داشتند وزنه برداران بیشترو قوی تری جذب می‌کردند اما امسال تمام تیم ها به یک اندازه می‌توانند وزنه بردار جذب کنند.

سخنگوی فدراسیون درباره برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت بیان کرد: ما تلاش زیادی کردیم که امسال لیگ را رفت و برگشت برگزار کنیم اما نتوانستیم این موضع را عملی کنیم و سال آینده مسابقات رفت و برگشت انجام می‌شود. 

دبیر فدراسیون در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای پخش زنده مسبقات اقدامی کرده است توضیح داد: در این باره تلاش زیادی کرده‌ایم و با چند حامی مالی وارد مذاکره شدیم، اقدامات اولیه صورت گرفته و 80 درصد کارها انجام شده و امیدواریم بتوانیم رقابت‌ها را مستقیم پخش کنیم زیرا این اتفاق انگیزه تیم‌ها را برای حضور در لیگ بیشتر می‌کند و هم اینکه حامیان مالی با دیدن مسابقات رغبت بیشتری برای کمک به تیم‌ها و وزنه برداران پیدا می‌کنند که باعث حل مشکلات مالی بسیاری از تیم‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، لیگ ، رقابت های جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار