گمان اشتباه برای لاغری

بسیاری از افراد بر این باورند که تنها با استفاده از رژیم غذایی در مدت کمی به وزن نرمال خود می‌رسند اما می‌توان بیان کرد که این گمان اشتباه است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بسیاری از افراد بر این باورند که با کم‌خوری و یا استفاده از مواد‌غذایی نا‌مناسب به وزن ایده‌آل خود می‌رسند. اما با اینکه با کاهش وزن خود به اشتیاق می‌افتد ولی از بسیاری مواد مغذی غافل می‌مانند که البته بی‌تاثیر هم نیست.

برلیانت بزرگمهر دبیر انجمن تغذیه ایران و مشاور تغذیه و رژیم‌غذایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد برای رسیدن به وزن نرمال از رژیم‌های کم کالری استفاده می‌کنند اما رژیم‌های غذایی کم کالری مواد مغذی موردنیاز را به بدن نمی‌رساند. به همین دلیل است که سبب کاهش سریع وزن بدن می‌شود.

وی در رابطه با رژیم‌های کم کالری ادامه داد: این رژیم‌ها نه تنها لطمه‌های زیادی برای فرد دارد، بلکه کالری‌های موردنیاز فعالیت‌های بدن و روزانه را نیز تامین نمی‌کند.

وی بیان کرد: این افراد به سستی، خستگی، کم انرژی بودن، بی‌میلی، ابتلا به انواع بیماری‌ها و تضعیف سلول‌های ایمنی دچار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بطور‌کلی هر رژیمی که به سرعت باعث کاهش وزن می‌شود به همان اندازه باعث افزایش وزن نیز می‌شود.

بنابراین بدن هر فردی برای تامین فعالیت‌های بدنی به انرژی، مواد مغذی و غذای سالم نیازمند است. پس فرد با مراجعه به پزشک مربوطه می‌تواند از هر پنج گروه غذایی به مقدار کافی استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.