همدان؛

تولید بیش از 2 هزار و 700 تن قارچ خوراکی در استان همدان

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: سالانه 2 هزار و 700 تن قارچ خوراکی در استان همدان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الله شهبازي با اشاره به اینکه در استان همدان 9 واحد صنعتی تولید و پرورش قارچ وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون برای  170 واحد خانگی مجوز صادر شده که از این تعداد فقط 80 واحد فعال است.

وی افزود: بیشترین واحدهای پرورش قارچ در شهرستان های بهار و همدان فعالیت میکنند.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همدان عنوان کرد:  تولید قارچ در هر فضای سرپوشیده و دارای آب و برق امکان پذیر است بنابراین بهتر است که تولید قارچ از محل های کوچک یا محیط های خانگی با کمترین هزینه شروع شود.

شهبازی در ادامه گفت: تولید قارچ خوراکی یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاوری است.

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همدان در ادامه با اشاره به شکل گیری کارگروه توسعه بخش کشاورزی که از سال گذشته فعال شده است، اظهار داشت: زمینه استفاده از منابع دولتی اعم از زمین، آب و تسهیلات بانکی در زمینه تولید قارچ فراهم شده است.

وی افزود: متقاضیان علاقمند می توانند در صورت تمایل برای احداث پروژه تولید قارچ از این امکانات استفاده کنند.

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همدان با اشاره به اهمیت توسعه تولید قارچ در استان، ادامه داد: تولید قارچ خوراکی دارای توجیه اقتصادی بالایی در بین زیر بخش های کشاورزی است.

شهبازی در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت اشتغال خانگی در زمینه تولید قارچ، اافزود: واحد های اشتغال خانگی می توانند سالانه پنج تا 10 تن قارچ تولید کنند، که با توجه به نحوه مدیریت و سطح تولید آن می توانند درآمد قابل توجهی را نیز کسب کنند.

استان همدان با توليد دو هزار و 500 تن قارچ در سال رتبه هفتم را در زمينه پرورش اين محصول در كشور دارا است.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، قارچ ، خوراکی ، تولید ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.