"صادق الشرفی" در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

سقوط 30 پایگاه نظامی و پاسگاه مرزی در جنوب عربستان

مسئول کمیته‌های مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در یمن گفت: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های نجران و جیزان عربستان سقوط کرده است و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.

آزادسازی 30 پایگاه نظامی و پاسگاه مرزی در جنوب عربستانبه گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "صادق الشرفی" مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در نشست خبری که در محل بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از مستضعفین جهان و ملت مظلوم یمن در مقابل کشتار وحشیانه استکبار و ایادی آن تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی باشگاه خبرنگاران، درباره این که چند کیلومتر مربع از استان‌های نجران و جیزان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی یمن است، ‌اظهار داشت: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های نجران و جیزان عربستان سقوط کرده است و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.

الشرفی گفت: آل‌سعود به زور در حجاز و نجد تصرف پیدا کرده و سعی می‌کند تا منصور الهادی را به قدرت بازگرداند و در این پروسه امارات با تلاش و تصرف بندر عدن ایفای نقش می‌کند.

نماینده کمیته مردمی مواجه با تجاوز نظامی عربستان تصریح کرد: در منطقه "حضرموت" آل‌سعود تلاش می‌کند تا از طریق سیطره بر این منطقه بر منابع و ثروت‌های نفتی یمن تسلط یابد.

وی تأکید کرد: به رغم بمباران‌های شدید ما در تحولات میدانی به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کردیم و سعودی‌ها تلاش کردند تا عدن سقوط کند، حال آن که ارتش و نیروهای مردمی بر اوضاع سیطره پیدا کردند و علیرغم تلاش سعودی‌ها و امارات برای گسیل 4000 نظامی در این منطقه طرح آن‌ها با شکست مواجه شد.

الشرفی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات استان‌های نجران و جیزان و اقداماتی که در آینده ارتش و نیروهای مردمی یمن در این منطقه قصد دارند انجام دهند، عنوان داشت: آل‌سعود در دو منطقه نجران و جیزان حضور نظامی دارد و حضور اجتماعی و مردمی ندارد و مردم این دو منطقه یمنی‌الاصل هستند و خواستار پیوستن به یمن هستند و اکنون در کشور یمن یک آماده باش کامل قرار دارد و مردم قصد دارند در مرحله دوم عملیات آزادسازی دو  استان حجاز و نجد را انجام دهند.

نماینده کمیته مردمی مواجه با تجاوز نظامی عربستان تأکید کرد: استان مارب مورد محاصره ارتش و نیروها مردمی یمن قرار گرفتند و پادگان‌های آموزشی که در این استان تکفیری‌ها آموزش می‌بینند، سقوط کردند.

مسئول کمیته مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان با اشاره به این که مسئول اصلی جنگ یمن، آمریکا و اسرائیل است، خاطرنشان کرد: ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی و اسرائیلی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کشور ما می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار