آمریکا به مجارستان تانک و خودروی زرهی ارسال می‌کند

ارتش آمریکا برای ارسال تانک و خودروهای زرهی به مجارستان در سال آینده میلادی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک روزنامه اوکراینی مدعی شد مقامات ارتش آمریکا قصد دارند در راستای حمایت از تمرینات نظامی ناتو تانک‌های "بردلی" و " M1 " به مجارستان اعزام کند. این خودروهای زرهی در طرح بالا بردن توان نظامی و تجهیز بیشتر نیروهای ناتو شرکت خواهند کرد.

این اقدام به بهانه افزایش تهدید نظامی از سوی روسیه و اوکراین صورت می‌گیرد. مقامات وزارت دفاع مجارستان و سفارت آمریکا در بوداپست هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده‌اند. منبع غیر‌رسمی خبر نیز از ذکر جزئیات و تعداد تانک‌های ارسال شده به مجارستان امتناع و فقط اجرایی شدن این طرح در سال میلادی آینده را تایید کرده است. 

واشینگتن ماه پیش اعلام کرد برنامه نگهداری تجهیزات سنگین نظامی را در حوزه بالتیک و اروپای شرقی در دستور کار دارد. دلیل این تصمیم نا‌امن بودن منطقه به دلیل بروز درگیری میان روسیه و اوکراین اعلام شده است. روزنامه اوکراینی که این خبر را منتشر کرده است از احتمال حضور نیروهای پیاده نظام ارتش آمریکا در خاک مجارستان و حتی شرکت در عملیات "جنگجوی شجاع" ناتو خبر داده است.

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در ماه فوریه (بهمن 93) توافق کردند یک شبکه جدید نظامی ویژه مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی روسیه تاسیس کنند و علاوه بر آن تعداد نیروهای عملیات "واکنش سریع" را تا دو برابر افزایش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار