اصفهان؛

بومی سازی فک قیچی خط برش قلع اندود

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از بومی سازی فک قیچی خط برش قلع اندود برای اولین بار و با کیفیتی قابل رقابت با مشابه خارجی در داخل کشورخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نادر حسین زاده با اشاره به این مطلب که این قیچی برای تولید ورق های قلع اندود با مشخصات ابعادی بسیار دقیق بکار میرود و دارای فناوری بالایی میباشد، اظهار کرد: بومی سازی فک این قیچی با همت کارشناسان فولاد مبارکه و همکاری شرکت های ایرانی بطور کامل در داخل کشور انجام شد.

وی با تأکید بر این مطلب که فک بومی سازی شده پس از نصب و راه اندازی و تست با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: از آنجا که این دستگاه دارای دقت ساخت ویژه و عملکرد بالایی می باشد ، باید بتواند در سرعتهای بالای تولید کیفیت مطلوب خود را حفظ کند، ضمن اینکه این ماشین از نظر ساخت دارای پیچیدگیهای زیادی است و در دنیا تعداد شرکتهای معدودی توان تولید و عرضه آن را با این کیفیت دارا می باشند.

بر اساس اظهارات محمد باقر عطایی کارشناس نگهداری و تعمیرات ناحیه نورد سرد با راه اندازی واحد قلع اندود فولاد مبارکه این تجهیز که توسط شرکت سازنده اصلی تهیه شده بود، پس از چند سال کارکرد و مستهلک شدن ماشین، بعضی ازخصوصیات ابعادی ورقهای تولیدی این دستگاه مورد پذیرش مشتریان محصول نهایی نبود و نیاز به جایگزینی آن ضرورت داشت ضمن اینکه امکان تأمین آن از سازنده اصلی نیز وجود نداشت.

در همین رابطه سعادت رادی کارشناس گواهی کیفیت بومیسازی گفت: با توجه به ابعاد بزرگ این ماشین و دقت ویژه دستگاه درسرعت کارکرد بالای آن، ساخت این دستگاه از حساسیتهای خاصی برخوردار است که به دلیل تحریم امکان خرید مجدد این ماشین از خارج کشور وجود نداشت، لذا با همکاری شرکت سازنده داخلی، اقدامات لازم به منظور تهیه طرح و نقشه از روی نمونه اصلی دستگاه صورت گرفت و با استفاده از تجربه بدست آمده در سالهای گذشته، بهینه سازی مورد نیاز نیز بر روی نقشه ها اعمال شد. سپس نسبت به ساخت قطعات و مونتاژ آنها در حداقل زمان ممکن اقدام گردید و تست های اولیه انجام شد. که در نهایت پس از نصب دستگاه در واحد و انجام تستهای مورد نیاز، کیفیت تولید بسیار خوبی را از دستگاه تاکنون شاهد بوده ایم.

وی یادآور شد: با بومی سازی این تجهیز علاوه بر بی نیازی از وارد کردن آن، صرف جویی قابل توجهی برای شرکت به بار آمد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.