اصفهان؛

جشنواره بين المللي نمايش هاي آييني سنتي در کاشان

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان از برگزاری هفدمين جشنواره بين المللي نمايش هاي آييني سنتي همزمان با تهران در این شهر تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛مصطفی جوادی مقدم گفت: اين جشنواره شهريور ماه امسال به مدت چهار روز همزمان در تهران و كاشان برگزار مي شود.

وی،با اشاره به اجرای بخش هاي صحنه اي، بازي ها و نمايش هاي ميداني، نمايش هاي قهوه خانه اي و سمينار پژوهشي در این جشنواره افزود: از بين گروه هاي پذيرفته شده در جشنواره برخي از گروه های تعزيه ، نقالي و پرده خواني، خيمه شب بازي و سياه بازي به مدت چهار روز در كاشان به اجراي نمايش خواهند پرداخت.

به گفته وی، كارگاه هاي آموزشي، نمايش هاي سنتي و آييني نیز توسط اساتيد برجسته كشور براي علاقمندان در حاشيه جشنواره برگزار می شود.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان، فضاي مناسب تاريخي و اماكن فرهنگي متناسب با اجراي نمايش ها و آيين هاي سنتي در بخش تاريخي شهرستان كاشان را تاکید کرد و گفت: بخش هایی از هفدمين جشنواره بين المللي نمايش هاي آييني سنتي با پيگيري برخي از هنرمندان رشته تئاتر كاشان و حمايت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي این شهرستان و موافقت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در کاشان برگزار می شود.

جوادی مقدم، استقرار دبير خانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان و مديريت اجرايي آن در موزه اسباب بازي و عروسك در این شهر را خاطرنشان کرد و گفت: جشنواره بين المللي نمايش هاي آييني و سنتي يكي از رخدادهاي ملي در حوزه معرفي آيين ها و نمايش هاي بومي مناطق مختلف ايران است كه پژوهشگران و اصحاب نمايش مناطق مختلف ايران در آن حضور دارند.  

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.