قانون استخدام 3 درصد معلولان به قوت خود باقیست

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ‌قانون 3 درصد استخدام معلولان به قوت خود باقی و حتی در اصلاح قانون حمایت از معلولان از اعتبار کافی برخوردار است.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آئین نامه هیات دولت مبنی بر اختصاص سه درصد از سهمیه استخدامی به معلولان، اظهار کرد: از سال 60 اجرای این مصوبه با فراز و نشیب‌هایی روبرو شده است که بخشی از آن رعایت نشده و یا شرایطی به لحاظ معاینات بدنی گذاشته می‌شد که عملا این سهمیه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

وی در ادامه افزود: طی یک دهه اخیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این سهمیه را از دستگاه‌ها جدا کرد تا با هماهنگی بهزیستی از بین معلولان واجدالشرایط برای استخدامی انتخاب شود.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به مشکل این مصوبه و عدم اجرای آن گفت: از زمانی که قانون استخدام 3 درصد معلولان جدی گرفته شد، میزان استخدام‌ها کمتر و قاعدتا افرادی که استخدام می‌شوند، باید واجد شرایط استخدامی باشند، اما متاسفانه سطح تحصیلات و مهارت مربوط به استخدام در بین معلولان کم است و عملا این سهمیه‌ها بلا استفاده باقی می‌ماند.

نحوی نژاد در ادامه تاکید کرد:‌قانون 3 درصد استخدام معلولان به قوت خود باقی است و حتی در اصلاح قانون حمایت از معلولان از اعتبار کافی برخوردار است.

وی در پایان گفت: تلاش‌ها این است که تحصیلات مهارت آموزی معلولان افزایش یابد که با توجه به سهمیه مربوط بتوان از این امکان استفاده کافی را برد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
من الان سه ساله پروندم توی یک اداره دولتی که همش پیگیرم داره خاک می خوره اگه واقعا راست می گیت شماره تماس میدم برای من پیگیر شید حقم رو بدن۰۹۳۸۷۰۳۹۹۷۸
آخرین اخبار