عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس :

دولت جاماندگان یارانه را تعیین تکلیف نکرده است/ مجلس در حال پیگیری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید به قانون هدفمندی به طور کامل پایبند باشد و افرادی را که سال گذشته از ثبت نام مجدد بازماندند تعیین تکلیف کند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ با بیان اینکه دولت هنوز گزارش رسمی درباره تعداد حذف شده‎ها از یارانه نقدی به مجلس ارائه نداده است،‌ اظهار داشت: طبق آنچه که در بودجه 94 آمده، دولت موظف به حذف تعدادی ازافراد یارانه بگیران (حدود 6 میلیون نفر) است از این رو اقداماتی را طی ماه‌های گذشته در این زمینه آغاز کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این اقدامات با نتیجه همراه بوده و هر ماه تعدادی از خانوارها از دریافت یارانه حذف می‌شوند اما هنوز گزارشی در این راستا به مجلس ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: دولت باید به قانون هدفمندی به طور کامل پایبند باشد و افرادی را که سال گذشته از ثبت نام مجدد بازماندند تعیین تکلیف کند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گفته جلیلی مجلس پیگیر این موضوع بوده و از مسئولان مربوطه در این خصوص انتظار پاسخ‌دهی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتقادها به نحوه و میزان پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم، به گونه‌ای پیش رفت که فروردین سال گذشته و پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی دولت بنا را بر اعتماد گذاشته و با ثبت نام مجدد از افراد درخواست کرد در صورت عدم نیاز از ثبت نام انصراف و از لیست یارانه بگیران خارج شوند.

در این میان نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار نفر از لیست یارانه بگیران کنار گذاشته شدند که بنا به گفته مسئولان امر برخی از خانوارها سهوا و به دلیل خطای اینترنتی قادر به ثبت نام نبودند.

از این رو با توجه به اینکه دیگر فرصت مناسبی برای ثبت نام این افراد محیا نشد، در قانون بودجه سال جاری دولت ملزم به ثبت نام مجدد این قشر و رسیدگی به اعتراض آنان شد.

طبق بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94، دولت باید از فروردین ماه به ثبت نام گروهی که با وجود متقاضی بودن از لیست دریافت یارانه جا مانده بودند اقدام می‌کرد، اما با این وجود تاکنون خبری در این راستا از مراجع دولتی و سازمان هدفمندی منتشر نشده است.

البته فرودین ماه سامانه هدفمندی اعلام کرد در حال تدوین آیین نامه مربوط به اجرای این بند از قانون است و حداکثر تا تیرماه ثبت نام آغاز می‌شود.

با این وجود و با رسیدن ماه مرداد نیز هنوز خبری از سوی سازمان هدفمندی در این خصوص منتشر نشده و سازوکاری برای رسیدگی به اعتراض این گروه تعریف نشده است.

این موضوع که دولت باید افراد پردرآمد را طبق قانون از صف یارانه خارج کند قطعی است اما با توجه به اینکه در میان جاماندگان ثبت نام سال گذشته بسیاری از افراد نیازمند حضور دارند، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کند.

چه بسا که حذف شدگان یارانه اردیبهشت ماه طی یک ماه تعیین تکلیف شده و سامانه‌ای برای این قشر راه اندازی شد اما با وجود گذشت یک سال از ثبت نام مجدد سال 93 هنوز گروه جاماندگان تعیین تکلیف نشده‌اند.

گزارش از سمیه رسولی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصدیق جدگالنیا
۰۸:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
من سپت یارانه جامنده یم باید چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
قادرغفاری
۱۱:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
باسلام بنده ازاستان تبریزشهرستان اهرهستم سال97هم شدمابازنتوانستیم یارانه ثبت نام کنم نمی دانم یارانه ماکه چهارنفرهستیم ونیازمندبه یارانه به جیب کی میرسه(خدایی هم هست)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
از بهار93 یارانه ندارم جامونده ها چه کار باید بکنند؟ چرا هیشکی پاسخگو نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
ازبلوچستان هستم که دچار تبعیض سختی قرار داره.من هم برایارانه ثبت نام کردم نمیدونم چی شد که یارانه نمیگیریم .الان چکار کنیم نه .کار دارم نه وضع مالیمون خوبه الان چکار کنیم پول ما به جیب کی
میره )واقعا نیازمندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
ازبلوچستان هستم که دچار تبعیض سختی قرار داره.من هم برایارانه ثبت نام کردم نمیدونم چی شد که یارانه نمیگیریم .الان چکار کنیم نه .کار دارم نه وضع مالیمون خوبه الان چکار کنیم پول ما به جیب کی
میره )واقعا نیازمندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
ماكه هرجامراجعه كرديم نتيجه نگرفتيم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کیاء
۲۳:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
با سلام من فرهنگی بازنشسته با پنج سر عائله از شهرستان کردکوی توابع استان گلستان نیز جزو کسانی هستم که به دلیل اختلالات اینترنتی ناخواسته از مجموع یارانه بگیران در اردیبهشت93حذف شدم.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۹:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
باسلام لطفاشماخبرنگاران پیگیر یارانه ماجاماندگان بشین من خودم توفرمانداری هم ثبت نام کردم خیلی ازطریق فرمانداری پیگیرم ولی اونام اطلاعاتشون ازمنم کمتره لطفاهرچه زودتر خبرخوشی بمابدین
Iran (Islamic Republic of)
رفعت
۱۱:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
با سلام من یه علت فوت سر پرست سال 93 از ثبت نام جا موندم بچه یتیم دارم یک سال وچند ماه گزشت از ثبت نام ما خبری نیست حق مارو به کجا مبدن ما ایرانی نستیم از ما هم ثبت نام کنید مگر در مجلس تصویب نشد زود زود با تشکر

پ
Germany
علی
۲۱:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
انتظار می رود دولت محترم هرچه زودتر تکلیف جاماندگان از یارانه را مشخص وبه قانون عمل نماید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام من یک کارمند هستم درسته که من خونه دارم وملک دارم اما خونه وملک من در یک نقطه ضعیف شهر میباشد وخیلی پایین من سند دارم اما تمام اسناد من به اندازه یک آپارتمان در یک محله خوب بجنورد ویا به ااندازه دو دانگ آپارتمان یک تهرانی ارزش نداره ویارانه من حذف شده است در حالیکه در داخل اتاق من وهمسایگان من با وضع خیلی بهتر وبا در امد 5 برابر من یارانه انها حذف نشده ویارانه من حذف شده واعتراض هم کردم متاسفانه جوابی به من نداده اند.
آخرین اخبار